Gå till innehåll
tisdag 09 september 2025
annad

Problem med vaxning

Rekommendera Poster

Hej alla glada.

Är det någon som har varit med om att vaxet efter noggrann putsning inte ser bra ut.

Har precis vaxat hela båten, köpte i år TCnano, allt ser jättefint ut, tills man tar ett steg åt sidan, eller böjer sig neråt och tittar underifrån. I sidolljuset från olika vinklar ser det förjäkligt ut, man ser cirkelmärken, det ser ojämnt och flammigt ut.

Är det någon som vet varför det blir så här???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vaxar man i solljus kan det bränna fast, gjorde du det.

Annars tycker jag ofta att man får gå över delar av ytan en gång till när man sett den från en annan vinkel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vaxade både i solljus och skugga, men det såg likadant ut på båda sidor, temperaturen var också ok. Idag provade jag ett annat vax, international´ s sealer med teflon, det blev likadant med den. Jag provade sen att stryka på och ta bort med det samma, det blev lite bättre resultat än innan.

Nu är ändå båten i sjön så nu får jag passa på att njuta av det i stället. Tack för hjälpen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När jag vaxade min så hadde jag lite samma problem. men det har jag med bilen ibland. Tror det berodde på att jag var lite het att polera bort vaxet så trissorna blev fuktiga. Fortsatte ändå skrovsidan ut, böt trissor och körde hela i ett svep, sen efter med ny trasa för att få bort dammet. Blev kanon.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...