Gå till innehåll
torsdag 01 maj 2025
Stordrutten

Bella 640 HT, dynor och reservdelar

Rekommendera Poster

Hej alla !

Jag har plötsligt blivit ägare till en Bella 640 HT -92. (Jag är en f.d seglare som med strandat i takt med att barnen kommit till världen. Nu gör vi ett försök med motorbåt.)

För att gå rakt på sak så har jag ingen aning om var jag ska leta reservdelar. Min Bella är i topskick maskinellt, dvs har ny motor, men lämnar en del övrigt att önska....

I fören finns inga dynor. Dvs jag vet inte hur det ska se ut med dynorna på plats. Förutom vanliga dynor antar jag at det ska sitta en dyna vertikalt, ut mot friborden, förutom de man ligger/sitter på. Kan någon hjälpa mig med att tala om vilka mått det ska vara på dynorna i fören på en 640 HT? Mina färäldrar bor granne med en dynfabrik, men jag behöver måtten... Alternativt om någon vet var jag kan beställa Bella-dynor där man redan har koll på måtten.

Sen behöver jag byta en del andra saker. Tex så är gummilisten runtom, emllan skrovet och överbyggnaden ganska murken/sprucken. Var kan man hitta något sådant?

Tack på förhand smiley-smile.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Frågan om det kan finnas orginaldelar till en 14 år gammal båt. Kanske, kolla med nån av de större Bella återförsäljarna.

Att få nya dynor tillskurna och uppsydda nu kan kanske bli svårt - risk att alla kapell-/sadelmakare är rejält upptagna just nu.

Men du kan ju prova lyckan t ex bland dessa: http://www.batnet.se/batnet/kategori/utrustning.php?kid=9&aid=116

/Bo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Var i landet finns du?

Vänligen

Bobban

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...