Liquid 0 Postad 8 November , 2006 Hej, Jag skulle vilja veta vad båten på bilden är för båtmodell. Enligt uppgift ska det vara en Joker. Den är ganska exakt 6 meter lång vilket talar för att det är en 18 fotare eller? Jag har sökt om Joker 18 på nätet, men inte hittat något matnyttigt. Många tvivlar på att den ens finns som modell, 16 och 19 hittar jag en del om. Joker 18 finns dock som förval hos vissa försäkringsbolag. Om det är en Joker, är det någon som vet vart jag kan hitta mer information om dessa båtar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Liquid 0 Postad 13 November , 2006 Hej igen, Ingen som har någon idé? All info om vart jag kan hitta mer information om Joker-båtar skulle uppskattas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stilig_knubbis 0 Postad 13 November , 2006 hej! är det inte en joker 19 du har då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Liquid 0 Postad 14 November , 2006 Hej, Det skulle det kunna vara. De Joker 19 jag har hittat på nätet har haft inombordare, men det kanske finns olika. Det var svårt att jämföra med bilden som ligger med i inlägget ovan. Det var så låg upplösning. Rutan ser i alla fall lite anorlunda ut. Men om jag har förstått saken rätt så är Joker inga serietillverkade båtar, utan hemmabyggen från en given form. Någon som kan bekräfta eller dementera? Hur mäter man längden på en båt? Från för till akter rakt över båten, eller går man via relingen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tjingeling 1 Postad 8 Oktober , 2007 Nästan bergis en joker 19. Snygg klassiker! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser