k650 0 Postad 8 November , 2006 Hej. Jag har en sen i sommras inköpt Albin 21 -73 med O-22 motor. Men jag tycker att när man kör så skakar och vibrerar allt i båten, är det brukligt för denna modell? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 296 Postad 8 November , 2006 Kolla propellern, att den ser bra ut. Kolla axellagringar, kolla att motorkuddarna är hela. Visst vibrerar i stort sett alla båtar när man går för motor, men det är svårt att avgöra om allt är som det ska utan att se/provköra båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
k650 0 Postad 8 November , 2006 Motorkuddarna är nästan nya, så dom e ok. Det är inte motorn i sej som vibrer och för liv, utan luckor, dörrar etc. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tomas_E 0 Postad 8 November , 2006 är det vid alla varvtal som båten uppför sig så? en bekant har en 21:a går lugnt & fint upp till 6 knop därefter kommer vibrationer /Tomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
k650 0 Postad 9 November , 2006 Har ärligt talat lite för lite erfarenhet av vid vilka varvtal, men det är nog mest vid fullgas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GSil 0 Postad 10 November , 2006 Det är ju uppenbart att vibrationerna orskas av motorn. Det finns mycket som kan orska vibrationer. Kontrollera tex att motorn är riktad korekt, får inte förekomma glap mellan motor och propelleraxel tex. Många små vibrationer fortplantar sig till ganska rejäla skakningar, speciellt när man gasar lite. Jag hade samma problem, nya motorkuddar och renovering av motorn fick den att lugna ner sig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser