Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024

Pacific25

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    7
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Pacific25

  • Placering
    Kadett
  1. När jag går ner på ca 1000 varv så känner man att propellern driver och sen inte driver och sen driver igen. Det är som växeln hoppar ur och på igen. Så där håller det på hela tiden. För varje gång så "slår" det i drevet. Problemet kommer bara på låga varv. Någon som vet vad det kan vara?
  2. Förlåt, det ska vara sötvattenkylningen till motorn. Just nu är den påkopplad innan termostathuset. Det rinner över i expansionskärlet. Det känns som att det inte försvinner tillräckligt snabbt som det är kopplat nu. Utan mer som att det kommer tillbaka upp i kärlet. Har hört nångång att slangen ska vara kopplad innan pumpen för bästa cirkulation?
  3. Vilken sida av vattenpumpen ska slangen från expansionskärlet kopplas? Ska den kopplas nära vattenpumpen?
  4. Hej. Jag har problem med att det rinner över i mitt expansionskärl. Det kokar inte utan rinner bara över. Termostaten öppnar som den ska vid 79 grader. Ska prova att byta expansionskärl, tänkte om det kan vara en läcka där. Har också pratat med verkstäder och dem har nämnt att det kan vara felkopplat. Jag skulle gärna vilja ha en bild eller nåt så jag ser slangarna från expansionskärlet till vattenpumpen osv. Toppen är nyrenoverad och det finns varken oboy eller avgaser nånstans. Har sökt runt på nätet men hittar inget om hur slangar ska vara dragna. Hoppas nån vet här =) MVH Tommy
  5. Hej! Har precis bytt topp på min b20 och har fått allt att fungera. Hällde i vatten utan glykol i kylsystemet för att se att allt fungerade och det gjorde det. Tömde sedan ut allt vatten och hällde i 50% glykol/vatten. Men efter några starter märkte jag att expansionskärlet va full med smuts. En svart sörja bara. För när jag tömde systemet på vatten så va allt fint, inget smuts i vattnet eller kärlet. Tänkte om någon vet va det kan vara. Mvh Tommy
  6. Toppen är planad av ett företag som heter Trendab. Motorn är ihopsatt av en seriös motorrenoverare i Sthlm. Det är ingen som tror att det kan vara luft i systemet som gör detta? Har hört att det är svårt att få ut all luft på gamla motorer. Nån som har tips på hur man luftar på bästa sätt, vill ju prova det mesta innan man river toppen.
  7. Hej! Det bubblar och kokar över i expansionskärlet på min b20. Motorn är helt nyrenoverad och toppackningen är bytt. Tempen går aldrig över 78C men det sprutar så fort man varvar upp den. Motorn är sötvattenkyld. Är det viktigt var expansionskärlet sitter eller räcker det med att den sitter på högsta punkten? Någon som har nått förslag på hur man ska få bort det här?
×
×
  • Skapa nytt...