Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024

Lirpovic

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    2
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Lirpovic

  • Placering
    Landkrabba

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Tack Tomas. Yes, vi har testat en hel del som har med bränsleförsörjning att göra och snart återstår väl bara elektroniken. Den ser ut att få det bränsle den behöver från pumpen. Dock har vi inte kollat insprutspumpen än, kanske du har kommit på något där. Man är fortfarande på lekmanna nivå vilket gör att man felsöker men saknar referens på hur det borde se ut när man tittar på delar. Den går som sagt bra på tomgång vilket får en att inte vilja släppa bränsleförsörjning helt, kan va någon givare som inte orkar när det blir lite tryck. Har ni fler ideer så lägg gärna fram dem annars blir det nog snart att låta ett proffs titta närmare på motorn. Förmodligen är det något lite fel som går snabbt att åtgärda.
  2. Lirpovic

    Suzuki DF50

    Hej, Behöver lite tips och ideer på felsökning för min Suzuki DF50 4 takt från 1999. Motorn går ojämnt när man går över 3000 rpm, den går helt ok på tomgång. Klipper in en länk som visar hur motorn låter när jag lägger på lite gas. Jag testade att byta alla tändstift utan någon skillnad, jag tömde tanken efter vintern och fyllde på med ny bensin innan vi satte igång motorn. (vet inte om vi behöver skölja ur tanken eller göra något annat för att rensa efter vinterförvaring?). Båt och motor är begade men nyss införskaffade och säljaren servade den på varv innan försäljning, lämnar varv oftast någon garanti? Vi tänkte felsöka allt som har med bränsleförsörjning att göra, kolla slangar, vakuumpump med mera, känns dock som man famlar i mörkret. Någon som har någon ide vad det kan vara?
×
×
  • Skapa nytt...