Hej ! Som Ni ser är jag helt ny på Marin Guiden. Verkar intressant! MEN hittar inte förklaringen till begreppet LANDKRABBA. Gissar att det har att göra med hur länge man varit med - eller ? Kan mycket väl leva med denna beteckningen för man blir ju aldrig fullärd men har man hållit på med båtliv i mer än 50 år så måste jag erkänna att begeppet stör något lite....