Gå till innehåll
fredag 26 april 2024

Pentamera

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    7
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Pentamera

  • Placering
    Kadett
  1. Tack för alla tips, det är båtlivets hårda, men rättvisa skola.
  2. Det är en inombordare VP 271 8-cyl om det gör någon skillnad? Vattenläckan upptäcktes först efter ca 10-15 minuters gång då den började överhetta. Motorn stängdes då av manuellt via tändningen. Känns riktigt surt, finns det hopp?
  3. Hej! Efter sjösättningen och under färd blev motorrummet och motorn täckt till cirka hälfen med vatten, troligen p g a läckage i kylsystemet. Oljan är gråvit. Vad behöver göras, är motorn körd?! Vad bör jag göra först och främst?
  4. Vi som nyblivna motorbåtsägare har sent kommit på att vi gärna spenderar midsommar på båten och då helst i någon gästhamn. Grinda? Möja? Är vi för sent ute då eller finns det möjligheter att hitta en ledig plats om man åker tidigt på morgonen? Vår båt är 28 fot och kommer att utgå från Svinninge Marina.
  5. Bump Ingen som vet? Edit: ordnat Senast ändrad av Pentamera | 16 april 2010 | 13:04
  6. Jag är säker på att det är ett sötvattensystem, förre ägaren sa att vi antingen skulle kolla via mätare hur mycket kyla det skulle tåla eller att han skulle tömma systemet helt. (Den har stått i ett någorlunda tempererat utrymme). Han har alltså tömt systemet.
  7. Hej! Här kommer förmodligen en ganska enkel fråga för dom som kan. Vi har nyligen köpt en motorbåt med en VP AQ271:a i sig och inför vintern tömde den förre ägaren det slutna kylsystemet på båten. Eftersom jag inte är särskilt tekniskt bevandrad inom båtvärlden så skulle jag uppskatta om någon kunde guida mig igenom hur vi gör vår motor startklar igen. Till att börja med behöver jag veta var man fyller på vattnet samt hur mycket det ska vara. Tack på förhand!
×
×
  • Skapa nytt...