Jump to content
Friday 20 September 2019

Elias_Bouvin

Medlemmar
  • Content Count

    9
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Elias_Bouvin

  • Rank
    Kadett
  1. Hejsan... Tänkte rapportera hur det har gått med mitt tidigare problem då inte ÅF i Laxå kände för att ta ansvar för båten de hade sålt... Jag åkte till Västerås Marinservice och frågade om de kunde hjälpa till med mitt problem, och utan problem så ställde de upp. Åkte och lämnade båten vid deras brygga och dom plockade upp den och såg till att den blev skickad till Ryds för åtgärd av botten. De åtgärdade andra småproblem. De hittade även en skada som jag inte hade sätt som de ansåg att ÅF i Laxå borde haft vetskap om. Kontentan är att jag är oerhört nöjd med supporten från Västerås Marinservice samt Ryds som tog på sig detta utan att blinka... Men däremot så är jag inte alls imponerad av firman där jag köpte båten... Hade jag vart OEM så skulle jag inte förmedla mina båtar hos en firma som inte tar sitt ansvar efter försäljning. Elias Bouvin
  2. Hej Macke! Tack för ditt snabba svar! Jag har också endast en öppningsbar gavel. Tänkte höra hur du menar med att fylla med tenn? Du tog bort alltså den lödda/svetsade gaveln (kapade bort?) och fyllde hela utrymmet med tenn, eller? Hur blir det då med kylningen till slutna systemet? Det funkar inte att lossa insattsen på något sätt och sedan löda till baka den? // Elias
  3. Tack för ditt svar Thomas... det ser lite lovande ut, men det var inte så detaljerad beskrivning. Hoppas på yttligare information. Vänliga hälsningar Elias Bouvin
  4. Har en MerCrusier 3.0L Alpha med förgasare. Nu ser det ut som min värmeväxlare tog stryk av vintern. Har kört en del i sommar utan några problem. Men en dag när jag startade såg jag att vattnet utanför båten såg lite konstigt ut och började lägga misstanke att det var något skumt. Efter det så har vattnet i expansionkärlet försvunnit och jag har varit tvungen att fylla på efter varje gång jag har kört. Visst låter det som att värmeväxlaren mellan det slutna systemet och sjösidan har gått, eller är jag helt ute och cyklar? Är det möjligt att renovera denna själv eller är det bara att kasta och köpa en ny? Misstänker att det är en konsekvens som har kommit efter denna stränga vinter då motorn har bara gått en sommar. Någon som har tips på hur man kan fixa denna? tacksam för all hjälp jag kan få! Vänliga hälsningar Elias Bouvin
  5. Härligt att det finns ett sådanthär forum där man kan få vettiga kommentarer och synpunkter! Sea_Ray_203... vad ska man säga? Du slog huvudet på spiken gällande ÅF! Jag mailade direkt till Ryds och dom meddelade att jag skulle kontkta ÅF där Ryds skulle stå för kostnaden för slipning och epoxymålning. Malott... är det också en Ryds från samma trakt? Vänliga hälsningar Elias Bouvin
  6. Har varit i kontakt med ÅF gällande utslagen... De säger att det är normala utslag i Gelcoaten som blir efter man plockar upp båten ur vattnet och sedan när det fryser på så vill vattnet ta vägen någonstans (då gelcoaten inte är 100% tät), och av den andledningen blir det detta fenomen. Låter detta rimligt, eller vad säger ni? Och bör jag gå vidare med detta på något sätt? Eller ska jag hugga tag och slipa och göra en ny beläggning? Vänliga hälsningar Elias Bouvin
  7. Hej, Tittade närmare på utslagen på båden... och det var inte symetriskt som jag trodde utan bubblor lite här och var... tryckte hål på två-tre stycken, och det kom ingen vätska, och det luktade inte... men det ser inte bra ut och tyvärr så har jag inte epoxibehandlat båten! Jag ska kontakta ÅF idag och se vad dom har att säga. Varför epoxibehandlar inte tillverkaren skrovet när båten är inne eller skriver detta i Manualen? Vad kan man kräva av ÅF gällande sådanhära frågor? Vänliga hälsningar Elias Bouvin
  8. Aj då... det låter inget vidare efter en säsong i vattnet... Är det något jag kan gå vidare med Återförsäljaren eller ligger ansvaret på mig? // Elias
  9. Hej, Jag har en liten fundering. Jag köpte under förra året en helt ny RYDS 18 DC. Nu håller jag börja förbereda för säsongen, dock så när jag tittar under skrovet (under vattenlinjen) så är det symetriskt knottrigt på båda sidor av kölen, detta sträcker sig fram ca 1 meter från aktern och frammåt. Undrar vad detta kan vara och är det något jag bör göra åt? Dock så är det inget på sidorna av skrovet som ligger under vattenlinjen. Någon som kan tänkas veta vad det är? Vänliga hälsningar Elias Bouvin
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy