Gå till innehåll
onsdag 24 juni 2026

zhezad

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    2
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om zhezad

  • Placering
    Landkrabba
  1. Provade men det hjälpte inte, antar att gnistan på tändstiftet ska försvinna om jag jordar? Men så var icke fallet. Är dock konfunderad över hur tändningslåset skall kopplas ihop med nödstoppet? Från tändningslåset finns följande sladdar som inte är inkopplade: En gul sladd som blir spänningsförande vid första läget på tändningslåset, en vit sladd som blir spänningförande när man vrider tändningslåset till startäge (dvs startmotor går) samt två svarta sladdar som troligen är jord. Det finns oxå en grön sladd i kabelstammen från motorn till tändninglåset som inte är inkopplad, frågan är var den ska ta vägen? Den blir spänningsförande när man vrider på nyckeln så startmotorn går. Vid motorn finns oxå en gul kabel som inte är inkopplad den kommer från kabelstammen från tändningslåset, den blir spänningsförande i första läget på tändningslåset. Frågan är om den skall kopplas in någonstans... Ja ett kopplingschema hade inte suttit helt fel för att en amatör ska få ihop detta. Finns det någon som kan ge ytterligare råd och tips vore jag tacksam.
  2. Har ett problem med med en yamaha 55, den går inte att stäga av via tändningslåset, har hör att det är cdi boxen som är trasig då? Finns det någon som varit ute för samma problem! Jag trodde det var nödstoppskontakten som var trasig men det verkar det inte vara, är dock osäker på inkopplingen av detta då den/de som tidigare haft båten verkar ha rört till inkopplingen av tändninglåset. Skulle därför behöva ha ett kopplingsschema någon som vet var man kan få tag på det?
×
×
  • Skapa nytt...