Provade men det hjälpte inte, antar att gnistan på tändstiftet ska försvinna om jag jordar? Men så var icke fallet. Är dock konfunderad över hur tändningslåset skall kopplas ihop med nödstoppet? Från tändningslåset finns följande sladdar som inte är inkopplade: En gul sladd som blir spänningsförande vid första läget på tändningslåset, en vit sladd som blir spänningförande när man vrider tändningslåset till startäge (dvs startmotor går) samt två svarta sladdar som troligen är jord. Det finns oxå en grön sladd i kabelstammen från motorn till tändninglåset som inte är inkopplad, frågan är var den ska ta vägen? Den blir spänningsförande när man vrider på nyckeln så startmotorn går. Vid motorn finns oxå en gul kabel som inte är inkopplad den kommer från kabelstammen från tändningslåset, den blir spänningsförande i första läget på tändningslåset. Frågan är om den skall kopplas in någonstans... Ja ett kopplingschema hade inte suttit helt fel för att en amatör ska få ihop detta. Finns det någon som kan ge ytterligare råd och tips vore jag tacksam.