Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024

andutt

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om andutt

  • Placering
    Kadett
  1. Behöver man säkra drevet med något när man ska köra runt båten på trailer, eller kan man lita på hydraliken? Ska köra min båt till vinterförvaring och vill inte att drevet drar ner i gatan eller i backen på förvaringen.
  2. Är det som Gelis skriver att om jag tömmer motorn helt och sedan direkt kör glykol på kall motor att man får en bra konservering? kommer glykolen ut i topplock dyl? tänkte på termostatdelen som en del nämner, att den inte öppnar sig förrän arbetstemperatur. Är det svårt att ta bort termostaten? Senast ändrad av andutt | 28 september 2009 | 08:18
  3. Jag är absolut inte orolig för att köpa ny gykol om det behövs, absolut inte, min fråga gällde om det är en nackdel att tömma systemet helt och ha det tömt över vintern, än att ha det fyllt med glykolen?
  4. Tack för svaret!! japp har insett att jag borde ha tömt systemet först...inte bra... Men är det en nackdel att tömma ut hela sytemet nu efter glykolkörningen och ha systemet helt tömt under vintern? Glykolen borde väl ligga kvar och göra nytta i systemet ändå, och med helt tömt system så borde jag ha både hängslen och livrem antar jag? Ang oljebytet så lät jag motorn gå ett tag med den nya oljan, så jag hoppas att den har gått runt överallt.
  5. Hejsan Jag är en rookie och förstaårs båtägare och har försökt mig på att vinterkonservera min DC med Volvopenta 4.3 GS, jag har läst och googlat runt och kikat i instruktionsboken och på drevias tips sida, men tycker ändå det känns sådär, hur kan jag vara säker på att jag har gjort rätt? Jag har kopplat en slang till insuget på sjövattenpumpen som jag hade till en hink med färskvatten, körde igenom 6-7 hinkar för att komma till arbetstemperatur på motorn. Då körde jag igenom ca 3-4 hinkar med glykol, kan man lita på att motorn är bra konserverad nu eller ska jag tömma motorn på vattnet också för att vara säker? Eller förstör jag själva glykolkonserveringen då? Har läst ett par artiklar på personer som har råkat ut för vattenspräningar i avgaslimpor och annat ... Förutom det, så är olja och oljefilter bytta nu precis och olja bytt i drevet.. Tack i förhand!
×
×
  • Skapa nytt...