Gå till innehåll
torsdag 21 augusti 2025

nickenl

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om nickenl

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Hej, Har ett fel som. Är lite klurigt att reda ut. D6 330 med dph drev, transom dph b. Problemet yttrar sig alltså i att trim mätaren visar fel. Har ökat då det räckte med att kalibrera EVC våren 2016 och det fungerade hela säsongen. Till att nu sent denna säsong behöva kalibreras varje dag mer eller mindre för att det skall stämma. Flelets art är alltså att det i stället för minus 5 på fullt intrimmat drev vandrar i instrumentet till som exempel minus 2 oc sedan vidare till 0. Allt fungerar i övrigt men som sagt svårt att veta var man har drevet. Samt att PTA inte stämmer så klart då den får fel info. de forumtrådar jag hittar beskriver lite andra felsymptom. idéer på vad det kan vara mottages tacksamt. mvh
  2. Los Capitanos. Nja eftersom det är ändläges indikeringen som instrumentet visar vid fullt intrimmat som förskjuts från -5 till 0 ungefär så tror jag inte detta. Tappar heller ingen olja vad jag kan se. Snackade med marinan i går de menar att slänga på en vodia för att kolla men tror på givare. Men jag skall ner till hamnen om en stund så jag skall kolla noga.
  3. Hej. Ok tack flr info. För mig yttrar det sig i att fullt intrimmat inte indikerar -4 utan efter ett tag 0. Detta gör i sin tur att det är lite svårt att veta vilket läge man trimmat drevet till. Skallvrimga penta i morgon när vi är hemma i Mariestad efter semestern igen. Mvh Niklas
  4. Hej Los Capitanos, hur började felet? Har en D6 330 med DPH A drev. en 2007 - 2008 Sittande i min 30S Nova. Insåg förra våren att jag fick gå ut i kalibreringsläget och sätta ändlägena i gen. Sedan fungerade det hela som det skulle hela säsongen 2016 me PTA inkopplat o allt. I år samma sak efter vinterdvalan men har nu åkt på semester tripp över några veckor från Mariestad och ligger på Läsö. Har behövt göra inställningen två gånger under de senaste två veckorna och nu börjar den tappa i gen. Vilket märks på att instrumenteringen inte visar - 5 som vanligt när drevet är max intrimmat utna nu - 2. Detta påverkar ju då också PTA. nu är detta ingen katastrof för än så länge kan jag trimma manuellt under drift. Men som sagt hur uppkom det hela för dig. och är det någon som har några rekommendationer. MVH
  5. Hej, Verkar nog inte vara CaNet kompatibel. Har nu hunnit kolla upp en hel del runt detta ämne och kommit fram till att min Lowrance ekolod 102c kan visa alla motorinstrument samt bränseförbrukning per distans. Kruxet är att då måste det finnas NMEA2000 från min Mercruiser 4,3mpi som verkar vara tillverkad 2004. Min lokala åf säger att det är möjligt men det verkar vara väldigt segt att få denna info ur Mercruiser då de ju helst vill sälja smartcraft grejor. Någon som vet om NMEA2000 finns på denna motor???? Nicke
  6. Hej, Undrar om någon kan svara på detta. Har en ryds 23 DC med 4.3Mpi Monterat en Garmin GPSMAP 192 C Finns det något bra sätt att få bränsledata antingen i Plottern eller på ett instrument bredvid. L/nm är det som är intressant, antar att om man har ett separat instrument måste detta instrument få data från GPS plottern alternativt om man kan få in dessa data i denna plotter. Nicke
×
×
  • Skapa nytt...