Jag har problem med en johnsonmotor på 6hkr från 1977. Den lägger av vid låga varv och är svårstartad när den stannat. Vad bör man kolla upp? Motorn sitter på en segelbåt som rör sig i Gotlands farvatten. Havsvågorna gör att motorn lätt pumpar luft. Jag tänker åtgärda problemet genom att montera ett fjäderbelastat motorfäste på akterspegeln så långt ner som möjligt. Vilka förstärkningar bör man göra och är det någon vits att göra träkilar för att kompensera akterspegelns vinkel mot vattnet? Hoppas på goda råd. Lasse