Gå till innehåll
söndag 28 juni 2026

Esno

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    3
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Esno

  • Placering
    Landkrabba
  1. Esno

    VP D3-190 Problem

    Hej Har enVP D3-190 2007 C versionen, som sitter i en Nordstar 24 som lägger av vid belastning. Jag kan ta den försiktigt över planing och ligga på ca 3000 rpm. Höjer jag efter det eller ger full gas från början så stryps den och går ner på tomgång. Någon enstaka gång stänger den av helt. Har lyckats provocera fram 2 st felkoder: MID 128 PSID 71 FMI 3 MID128 PSID71 FMI 4 Enligt service boken är det relaterat till läckage i bränslesystemet. Har kollat allt och dragit åt. Är det någon som haft liknande felkoder och hur löste det sig? Hälsningar E
  2. Esno

    Redbay Boats

    Hej http://redbayboats.com Någon svensk representant ? Någon som känner till eller har erfarenhet av båtarna? Hälsningar /Esbjörn
  3. Hej Nybliven medlem. Hoppas jag inte tar upp ett ämne som redqn är uttjatat. Jag har sökt på forumet men om jag missat någon tråd så peka mig gärna på den. Lite bakgrund: Idag har vi en större motoryacht. det är ett skärgårdsliv där man har stugan och all bekvämligheter med sig. Man är så att säga alltid framme och byter egentligen bata utsikt. Behöver inte ha bråttom någonstans och de 8 knop vi marchar räcker gott. Nu har familjen blivit med en sommarstuga i yttre havsbandet. Ingen el, handpump för vatten, ingen skog vilket innebär en del tranpsorter av ved, material, vatten etc. Och så vill man komma ut fort. Och om man tröttnar på utsikten vill vi kunna dra iväg till någon annan ö för en picknick. Och blåser det upp över en helg så önskar man skyddat och säkert ta sig hem även om det är rejäl sjö. Jag har fått för mig att en större RIB eller Alubåt är det som skulle passa för ändamålet. Helst med hytt så man åker väderskyddat! Men nu finns det inte så mycket hytt-ribbar i Sverige. Däremot i UK. Är det någon på forumet som har erfarenhet av sådana och kan reckomendera någon tillverkare. Alla andra synpunkter på lämpliga båtar är välkomna. Hälsningar /Esbjörn
×
×
  • Skapa nytt...