Gå till innehåll
måndag 29 april 2024

Thane

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    13
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Thane

  • Placering
    Kadett
  1. Det var det jag tänkte. Det borde räcka och bli över för några timmar i alla fall. Tack för tipset. /Jonas
  2. Gott!!!! Tack för ett bra och utförligt svar. Det svarade precis på det jag undrade. Tack!! /Jonas
  3. 1,500 W peak-to-peak power/375 RMS power står det i beskrivningen räcker ett sådant här då? www.biltema.se/Archive/Documents/Technical_docs/all/80/80-405.pdf Eller behövs det ännu mer kräm? /Jonas Senast ändrad av Thane | 01 maj 2007 | 08:40
  4. Jag har en fråga. Skall montera ett nytt ekolod och behöver lite hjälp med batterival. Jag har inget batteri i båten, motorn är manuell start, så jag behöver skaffa ett. Vilket är det bästa att köpa? Räcker det med ett mindre 12v batteri eller måste jag köpa ett riktigt fritidsbatteri för att klara av strömförbrukningen. Ekolodet är ett Lowrance X96 köpt ifrån USA. /Jonas
  5. YYEESS!!! Problemet löst. Jag bytte bensinen och då efter några ryck så studsade motorn igång. Tack för alla goa tips. /Jonas
  6. Ok! Jag skall testa det. Återkommer. /Jonas
  7. Jag förstår. Tack för hjälpen. Det är en bra motor, riktigt krutpaket för att vara 25hk. Den lösa kabeln skall väl in i någon mätare någonstans då kanske. 3 Dock har jag ännu inte fått start på båten än. Ingen som vet något? Jag är utan egna ideer. /J
  8. Här kan man räkna ut vad det blir med allt, moms, tull etc.www.tullverket.se/se/Privat/handla_via_internet/kalkylatorn.htm
  9. Vi provar igen, denna sida tycker jag är ok. http://www.fishfinder-store.com/garmin2-gps-chartplotters.html
  10. Hej, Jag har ett beskymmer med min Suzuki DT25c (manuell), den är stendöd. Det började när vi härom veckan var ute och åkte, den hostde till och dog. När jag skulle starta den igen ville den inte mer, jag drog säkert 200 ggr. Jag har kollat gnistan så den finns, bensinen är ej bytt men den ser ok ut. Bytt tändstift har jag också gjort. Förgasaren/na ser hela och rena ut. En fundering jag har är om det kan ha betydelse att jag tagit isär och smörjt upp reglaget, att något på förgasaren hamnat fel. Visserligen startade ju motorn efter jag gjort detta, men ändå, det kan kanske ha betydelse. Har även tilläggs lackat riggen om det kan betyda något. Sedan undrar jag ifall någon vet vad denna lösa kabel är för något, och ifall det är den som är källan till det hela. Den sitter mitt imellan de nedre tändstiften. Hoppas på några småtips /Jonas
  11. Jag har varit med om exakt samma sak. Båten krängde under färd och PLUMS, ingen motor kvar. Den ligger idag i skredsvik si sådär 90-100m ner i djupet. Inge kul.
  12. Ingen som vet något om detta? Skulle upskatta hjälp. Detta är honda reglaget om det hjälper. /Jonas Thane
  13. Jag är en rookie på båt och fick min första för en vecka sedan, en styrpulpetare. Dock var reglaget riktigt fult och slitet. Jag fann ett nytt Honda reglage för en 100:a lapp på en skrotbod och köpte det. När jag skulle byta reglage gick inte detta pga att de ej hade samma fästen på gasvajern, själva fästanordingen i Honda reglaget var inte samma. Min fråga, om någon vet, är. Går det att kombinera dessa märken och hur? Tacksam för alla tips. /Jonas Thane
×
×
  • Skapa nytt...