Gå till innehåll
söndag 28 april 2024

Nickodemus

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    4
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Nickodemus

  • Placering
    Landkrabba

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Hej! Tackar för ödmjukast för tipsen Bo! Kopplade in Lila till plus o Svart till minus och Grå till vad jag kan utläsa(gissningsvis) som TBolt baktill på varvräknaren (se bif bild). Men resultatet av en glatt viftande varvräknarenål i takt med varvningar av motorn uteblev. Finns tyvärr ingen märkning av fabrikatet på mätartavlan. Så nu står jag inför följande att varvräknaren e kass eller så kanske den ska kopplas in på nåt annat sätt. Tips någon? //Nickodemus Senast ändrad av Nickodemus | 02 juni 2009 | 10:39
  2. Hej! Det sitter en äldre varvräknare i min båt och skall nu kopplas ihop med en 2-takt Mariner 90 från mitten av 90-talet. Sist varvräknaren var inkopplad var när det satt en Penta 600 på akterspegeln. Om jag kopplar plus o minus enligt bif bild o grå till centrum på varvräknaren har jag gjort så rätt jag kan då? Finns som synes inga möjligheter till ställa in antal poler o dyl. Varvräknaren kan ju inte mer än gå åt pipsvängen o då får jag ändå skaffa en ny? Väl.....? //Nickodemus
  3. Hej! Min botten har lite svankrygg som förmodligen härrör från tillverkningstillfället. Dålig stöttning när skrovet efterhärdade. Konsekvensen av detta blir att jag drabbas av en andra planingströskel i 30 knop dvs svackan i botten gör att stäven sugs ner. Undrar om det är någon annan (främst 53 DC-ägare) som har råkat ut för samma sak? Lösningen på problemet lär väl vara att skrapa bort bottenfärgen, lägga på en rätskiva längsled skrovet och därefter epoxispackla upp svanken. //Nickodemus
  4. Hej! Jo, jag gav mig på det en gång MEN jag ångrade mig efter många timmars pillande. Mer skada än nytta. Varför ska du göra det? T ex rengöring av tanken klarar du genom manluckan. Mvh Nickodemus
×
×
  • Skapa nytt...