Gå till innehåll
fredag 26 juni 2026

Parva

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    2
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Parva

  • Placering
    Landkrabba
  1. Hej! Själv tycker jag mest man tittar på naturen när man kommer i motorbåt. Går båten dessutom snabbt är det nästan som på film... och film kan man ju se hemma i soffan i november! Att paddla kajak är för mig att lyssna på ejdrarna, att betrakta sjögräset som plötslig glider förbi under skrovet och beundra färgskiftningarna - utan att vara rädd att gå på grund, för det är nästan omöjligt. Och så framför allt - att slingra sig fram genom den småbrutna, grynniga skärgård som är allra vackrast, och där inga andra båtar kan gå in... De slätaste klipporna, de ljuvligaste vikarna, är per automatik reserverade för oss som kommer i kajak! :-)
  2. Vi behöver lägga i en andra boj att komplettera den p-ringsbestyckade pjäs som legat där sen hedenhös. Är det fortfarande p-ring som gäller eller finns det nåt modernare numera (lagom för en folkbåt)? Hur ofta borde man förresten kolla kättingen till en boj på Ostkusten - nån som vet hur stor risk det är att den ger sig efter ett antal år?
×
×
  • Skapa nytt...