Hej! Själv tycker jag mest man tittar på naturen när man kommer i motorbåt. Går båten dessutom snabbt är det nästan som på film... och film kan man ju se hemma i soffan i november! Att paddla kajak är för mig att lyssna på ejdrarna, att betrakta sjögräset som plötslig glider förbi under skrovet och beundra färgskiftningarna - utan att vara rädd att gå på grund, för det är nästan omöjligt. Och så framför allt - att slingra sig fram genom den småbrutna, grynniga skärgård som är allra vackrast, och där inga andra båtar kan gå in... De slätaste klipporna, de ljuvligaste vikarna, är per automatik reserverade för oss som kommer i kajak! :-)