Gå till innehåll
tisdag 23 juni 2026

OleEvinrude

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    55
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av OleEvinrude

  1. Du kanke kan få tag i en Scampi 30 för samma pengar, vass seglare för sin storleksklass. Annars är Omegan trevlig och Comfort 30 också. Balladen är ju långkölad och om du ville bort från tröga egenskaper manövreringsmässigt är det väl inte dit du ska.
  2. Jag minns att en period runt 1980 så var Mariners motorer upp till 55 hk identiska med Yamaha, däröver med Mercury.
  3. OleEvinrude

    Yanmar i Maxi 77

    Visst går det bra att sätta in en sådan i en 77:a. Dom jag sett med inombordare har den direkt under trappan och man mister således förvaringslådorna där. Dom 77:or som köptes med inombordare från början har en lite kortare (grundare) köl för att kompensera för den sänkta tyngdpunkten, men båten blir ju bara ännu styvare med inombordaren. Båten är tung nog att inte påverkas mycket av motorns vikt.
  4. Hej, Jag köpte en mycket begagnad 25 hästars Evinrude som i och för sig fungerade men knackade på tomgång. Nu har jag plockat ner den i småbitar och kan konstatera att den någon gång i sin livstid har skurit eller snarare värmenypt. Kolvarna är bortom räddning men blocket har bara smårepor. Undrar om någon vet en verkstad i stockholmsområdet som kan borra om cylindrarna åt mig för oversize kolvar och vad sånt kan tänkas kosta om man kommer med bara blocket med allt avmonterat. Tack på förhand
×
×
  • Skapa nytt...