Visst går det bra att sätta in en sådan i en 77:a. Dom jag sett med inombordare har den direkt under trappan och man mister således förvaringslådorna där. Dom 77:or som köptes med inombordare från början har en lite kortare (grundare) köl för att kompensera för den sänkta tyngdpunkten, men båten blir ju bara ännu styvare med inombordaren. Båten är tung nog att inte påverkas mycket av motorns vikt.