Gå till innehåll
fredag 26 september 2025

Stefan_

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    4
  • Gick med

  • Besökte senast

    Aldrig

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Stefan_

  • Placering
    Landkrabba
  1. Hmmm det är nog så att du får justera plattan ovanför propellern den med en liten fena på(brukar även funka som offeranod) lutar båten vänster lossa skruven och vrid fenan åt vänster, ta inte för mycket åt gången.... Lycka till
  2. Tack för snabbt svar, jag har inte komptestat men med fingern för hålet så verkar det inte vara något fel... på någon av cylindrarna, jag har en teori att det kan vara något elektriskt i kombination med att jag kört den sur vid mina startförsök... river nog toppen idag för att kolla hur det ser ut... Fler teorier är välkomna //Stefan
  3. Har du någon möjlighet att lägga tanken fram, 50-70 liter bak låter inte som en god ide, jag har en lite större båt med cabin men jag har monterat en fast tank på 70 liter fram, en kompis med tigsvetskunskaper har hjälp mig att skräddarsy en tank, tanklock finns på biltema bl.a. Det du bör tänka på är att du drar kopparör (finns på biltema, 5m för 179 kr) från tanken och så långt bak som möjligt, jag hade slang förut, trots armering blev det ett litet veck och den sögs ihop, inte kul när den bara går på halvgas... Att ta ur tanken under vintern är ju inga större problem om man inte plastar fast den utan gör någon förskruvning istället, sen får man kanske planera lite, full tank när man vet att man skall ta upp dagen efter och bara köra 10 min kanske inte är det smartaste... annars inga problem, ytterligare en bra sak är tankmätaren, finns för olika tankdjup på de flesta båttillbehörsfirmor... man har bra koll på hur mycket det är kvar.... Lycka till //Stefan
  4. Hej på er alla och grattis till alla mödrar där ute... Min gamla Yamma verkar ha gjort sitt, synd på en bra och förut oskruvad motor. Problem: den får bensin, det finns gnista (från båda spolarna) men den startar inte.. allt hände när jag var ute och körde i fredags, motorn gick lika fint som vanligt, inga problem med varken tomgång eller fullgas. Efter ca 3 timmars körning i olika hastigheter var jag på väg iland, körde nästan fullt och slog av till 3/4 gas, då dör motorn direkt, efter några försök att starta gick den igång och gick bra igen, körde ytterligare ca 1 timme, när jag kom till 5 knopsskyltarna och saktade in till ca 3/4 gas hände samma sak igen...efter några startförsök lade jag ur växeln och då startade den på halvgas för att stanna direkt vid gasavdrag, otaliga startförsök senare har jag inte fått ett liv ur den, jag misstänkte kabelbrott från tändplattan då de rör sig vid gaspådrag, men vid mätning hittades inga fel, bensin får den och gnista finns, inte ens startgas gör att den puffar till...vad kan detta vara? Någon som har en aning... Jo jag har bytt tändstift, till helt nya utan något resultat.... //Stefan
×
×
  • Skapa nytt...