Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024

Barrano

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Barrano

  • Placering
    Kadett
  1. Har två olika block till 45 hk Chrysler. Det vänstra blocket (-79) har ett extra hål i varje lopp. Är det någon som vet vad dom extra hålen i loppen har för funktion ?? Kolvarna har också ett hål som matchar detta. Jag har bara en kolv till detta blocket och funderar på om jag kan sätta dit äldre kolvar utan matchande hål. Hoppas ni förstår min fråga. Barrano
  2. Ok, det lät ju smidigt, kan man spackla bort eventuella håligheter ?? eller täcker lacken revor m.m ?? Ursäkta min okunnighet, men vad innebär en strykare i tre lager, vad är en strykare ?? :oops: Fredrik
  3. Hej, Jag har köpt mig en gammal sportbåt 4,40 x 1,65, det är årsmodell -74 så jag tänkte måla om rubbet. Vad behöver göras ? och vad behöver jag för grejer ? Båten är hel och behöver inte lagas förutom en del djupa revor igenom något eller några lager lack eller vad det nu är för lager. Hur ser ordningen ut med gelcoat, spackel, grundfärg, primer m.m. Jag vill alltså ha reda på vilken ordning man lägger dom olika färgerna och materialen Vore tacksam för svar eller tips m.v.h Fredrik
  4. Menar du att propellern ska gå att snurra för hand trots att växeln är i ?
  5. Hej, Jag fick en gammal Chrysler motor som startar, men när man lägger in en växel (då motorn är avstängd) så kan man snurra propellern för hand. Tidigare ägaren sa att splines'en på själva drivaxeln var bra men att honan uppe i motorn var kass. hmm... honan som han pratar om, är det själva vevaxeln tror ni ?? Var får man tag i ny eller renoverad vevaxel ? Kan man renovera en sån ? eller finns den nån annan lösning att få detta tight igen ?? Tack på förhand Fredrik
×
×
  • Skapa nytt...