-
Innehålls Antal
11 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm gnsmk
-
Placering
Kadett
-
hum.. men de berodde inte inte på skäddan va ? man vill ju inte köra sönder motorn ...
-
jo jag har hittat billiga stolar på båtaffärerna, fast dom passar inte min båt riktigt eller så är de svindyra 3500 kr st... jag snacka med en på erlandssons brygga och han sa att det går bra med bilvax, han tyckte att vaxet de sålde var för dyrt för mitt ändamål. har läst på andra ställen att det ska oxå ska fungera , och att det inte ska innehålla silikon. så jag undrar om det är någon som har prövat och har några bilvaxer att rekomendera ? Vax Vid laminering i negativa formar där kraven på ytfinish är höga vaxas ytan innan den beläggs med filmsläppmedel. Enbart vax kan även utnyttjas som ett alternativ till filmsläppmedel, även om risken för att laminatet fäster i formen då ökar. En fördela att kombinera vax med filmsläppmedel är att risken för att laminatet fastnar mot formen reduceras till ett minimum. Vaxskiktet minskar risken för att laminatet kan fastna i formen om släppfilmen skulle skadas. Det förekommer speciella formvaxer baserade på carnaubavax, dessa är kemikalieresistenta och löses inte upp av styrenet i polyestern eller vinylestern. Vissa vaxtyper lämnar en mycket glatt yta vilket omöjliggör påförande av filmsläppmedel, då släppmedlet klumpar ihop sig likt vatten i en teflonstekpanna. Om man utnyttjar vanlig bil- eller båtvax istället för formvax bör man först försäkra sig om att vaxen tål lösningsmedlet styren (om man laminerar med polyester eller vinylester) och att den vaxade ytan kan förses med filmsläppmedel (förutsatt att man inte använder vaxet som ett rent alternativ till filmsläppmedlet).
-
gick på grund i helgen och propellern böjdes lite plus att skäddan gick av. går det lika bra att köra utan skädda ? sjunker motorvärdet mkt ? tacksam för svar
-
jag tänkte ta mina gamla båtstolar och använda som form när jag plastar nya stolar. Är det någon som har några erfarenheter av detta? några tips som man inte vet om ? har läst på http://web.telia.com/~u84408370/komposit/ här ... en sak jag undrar är villket vax som fungerar bäst om man ska använda bilvax och släppmedel. har prövat med sonax? vax och släppmedlet klumpar ihop sig rätt mkt. hur kan man undvika det ? eller fungerar det ändå ? Tacksam för svar
-
hej jag har varit på jakt efter ett par stolar som passar min Weedo men det är svårt att hitta , någon som vet vart man kan vända sig om man vill hitta beg. stolar som passar äldre båtar ?
-
jag håller på att renovera en weeod gt med SElcolikande ruta panorama men jag har ingen list i underkant. har köpt gummilist men tror inte det kommer bli fint, den kommer vecka sig etc. är det någon som har fått en nytillverkad ? vad kostade det isf ?
-
jag har en 50 hk yamaha på en weedo gt 14fot , problemet är att den inte varvar ur riktigt. I proppen står det g / 12 / 1 ...eller så står det 1/2 istället för 12 jag vet itne , någon som har en rekomendation på vikken propp det ska vara ? tacksam för svar
-
nån som har tips på de billigaste båtpryl affärenran
-
ah tack =) men den visste jag redan om , tänkte om det fanns fler ? med billigare / andra modeller
-
vart hittar man en rutram till selco , weedo etc, den välvda varianten alltså ? jag behöver en sådan eller snarare listen i underkant som ska skruvas fast i däcket. eller är det någon som har ett förslag hur man kan tillverka en sådan ? tacksam för svar
-
hej =) Vet någon nått ställe man kan köpa lanternor i 60 tals stuk , vill inte sätta på plast boxarna på min skönhet tacksam för svar
