Tack för ditt svar, ska kolla varma och kalla flöden med IR-termometer.
Jag upplever att läckaget uppkommer bara när motorn går på höga varv, alltså när impellerpumpens flöde/tryck blir så stort att det inte hinner undan, var är det rimligast att det finns en förträngning? I värmeväxlaren, i oljekylaren, i avgaslimpan?
Jag upplever att problemet ligger på sjövattensidan i kylningen, inte i motorns interna kylvattenkrets.