Gå till innehåll
torsdag 25 juni 2026

Sagitaro

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    18
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av Sagitaro

  1. Hej, Behöver laga ett brännhål på mitt kapell (någon som roat sig med att kasta en fimp typ). Jag har extra kapellväv, kan man bara limma dit den med textillim? Eller finns det någon annan reparationsvariant med färdigt lim? Tomas
  2. Ja, bara att gilla läget😎
  3. Blir byte av oljepump enligt verkstad👍
  4. Tack för svar. Jag ska lämna in den till fackman på fredag.👍
  5. Svar från min mek: Det där är tryckloggen (knopmätaren) och kommer det olja där så kan det vara så illa att tätningarna till oljepumpen har gjort sitt och det rinner innanför i riggen.
  6. Hej, Det läcker olja från den här. Vad är det för något att vad kan det bero på? Mvh Tomas
  7. Hej, Har tittat på en båt med en Mercury optimax 2 takt 175 hästar (2005). Är det en bra och pålitlig motor? Jag har idag en Mercury 115 EFI 4-takt och har aldrig haft några som helst problem med den under 15 år.
  8. Stort tack för svar Pär. Det är en aluminiumpropeller. Som sagt, har letat men hittar inget nummer. Tack för länken jag ska titta där😀 Tomas
  9. Hej, Behöver byta propeller. Hur vet jag vilken propeller jag ska ha till Mercury 115 EFI årsmodell 2003? Sitter på en uttern D55. hittar inget nummer eller liknande på propellern. Tomas
  10. Hej, Är det värt att investera i en stålpropeller? Vad är fördelarna? Högre toppfart? Bättre bränsleekonomi? Acceleration? Tomas
  11. Tack för svar. Har inte så bra koll, men så här ser mätaren ut.
  12. Hej, Knopmätaren på min uttern D 55 Mercury 115 EFI har lagt av. Tips på åtgärd? Mvh Tomas
  13. Hej, Knopmätaren på min uttern D 55 Mercury 115 EFI har lagt av. Tips på åtgärd? Mvh Tomas
×
×
  • Skapa nytt...