Kanske en dum fråga, men ställer den ändå!
Har en gammal snipa från 70 talet med en volvo penta md2 som jag börjat greja lite med. Den gamla tanken är i rätt dåligt skick, taskig bränslekran och en del alger innuti.
Kan man för enkelhetens skulle köra med en vanlig lös bränsletank ( sån man har till utombordare ) eller finns det någon nackdel med det ?