Jump to content
Monday 22 July 2024

Oxymoxy

Medlemmar
  • Content Count

    5
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Oxymoxy

  • Rank
    Kadett
  1. Bra tips, hur ser spärren ut för back? Vad ska jag titta efter?
  2. Aha, ja det låter rimligt med startspärren. Tack. När det gäller växelhuset så säger dottern att motorn hoppade ur vattnet när hon lade i backen senast och därefter så går det inte att lägga i den igen. Nej, vi har inte lossat växelhuset eller tagit isär motorn. Jag håller med om att det låter som något hamnat fel. Har du något förslag vad jag kan göra?
  3. Hej, Jag har en yamaha 6hk 2-takt från 2001 (6M8-A8). Den har funkat fint hela sommaren, men nu när jag försöker lägga i backen så tar det stopp. Inga problem att lägga i fram eller neutral. Jag har kollat runt efter videos, men inte hittat nån för just denna motor. Ville kolla inställningen för växelståbgen, men på denna modell är den täckt av en gummihylsa och jag vet inte hur jag kommer åt den. Det går en vajer från växelspaken in i hjulhuset flr startsnöret, vad gör den? Tacksam för all input jag kan få.
  4. Tack, ska be de kolla det också. Anledningen att de tror det är kompressorn är att det kommer ut vatten genom diagnosventilerna. Vet inte om det finns annan orsak till det.
  5. Hej, Jag har en Mercury Optimax 75hk från 2008 som började gå jämt och bli svårstartad när den var varm och när den går igång ryker den mycket vit rök. Jag har plockat bort kompressorn som enligt verkstan läcker vatten och jag försöker förstå vilka ingångar som gäller vattenkylningen. Jag hittar ingenstans på nätet och tänker att någon här kanske vet. Jag misstänker att det är de vita plastlederna som hör till vattenkylningen (se bilderna). Är det någon som kan bekräfta?
×
×
  • Create New...