Jump to content
Sunday 04 December 2022

samanthis

Medlemmar
  • Content Count

    2
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About samanthis

  • Rank
    Landkrabba

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Har nu testat att mäta med multimeter. Jag fick inte nåt mätresultat på spänning från någon utav spolarna. När jag kopplade bort killswitchen och försökte starta så fick jag utslag på ena spolen med 0,5V vilket knappast är tillräckligt, den andra helt död. Hur kan båda spolarna ge sig samtidigt? Är hela statorn körd tro? Hade inte verktyg för att kunna montera bort svänghjulet och titta men det blir väl nästa steg antar jag? Verkar inte finnas stator till denna modell längre oavsett.
  2. Är helt ny på det här med motorer och har försökt att suga åt mig information dels här och på Google i övrigt. Båtmotorn är en evinrude tvåtakt från -86. Mitt i drift på sjön så tvärdog motorn och sen starta den aldrig igen. Den gick fint hela dagen och visade inga dåliga symtom. När den dog så var det inget hostande eller att den tappa lite kraft i taget utan den tvärdog. Motorn rök lite mer än vad den tidigare gjort men det var också väldigt mycket kallare ute än vad det tidigare varit. Röken var förövrigt vit. Tändstift, primärpump, bränslepump och förgasare är tittat på. Stiften är bytta och förgasaren är tvättad, ny primärpump. Packningar och membran ser bra ut. Den har inte skurit antar jag eftersom det går att dra i snöret och man ser tydligt att det roterar. Bensinen är fräsch och olja har den fått, ca 1,5% enligt spec. Bensinen kommer fram hela vägen. Hur går jag vidare med felsökning?
×
×
  • Create New...