Gå till innehåll
söndag 28 april 2024

Lorride

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Lorride

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Hej igen. Skickar en bild på gasreglaget. Har du nån teori om varvtalsändringen när man rör kranen och det normalt att den stannar (kanske för lågt varv?) när man rör backslagsreglaget långsamt.
  2. Kedjedrift på min och olika sida för pump och generator. Typsnitten säger tydligt yse. Ska ta ett kort på reglaget när jag kommer till båten på EM. Mao skulle det inte gå att starta motorn och ha den på tomgång utan att gasreglaget är inkopplat?
  3. Hej. Jag fick med ett reglage som bara växlade. Varvet, tomgången var väldigt hög. Går att justera stoppen för reglagearmen som är fjäderbelastad för att stänga av. Är det normalt attbehöva ha ganska högt varv vid växling?
  4. Hej. Jag har en gammal eksnipa som ursprungligen har haft en tändkula. reversibla axeln är kvar men nu har jag satt dit en yanmar yse12. Motorn startar och går fint men ett par saker gör mig brydd. Servat den med olja rengjort skivfilter,termostat,anod och bränslefilter. Lilla tanken uppepå är kvar. Kranen verkar vara stängd uppåt och på neråt. (Röret bortkopplat för att se att det är så.) Det konstiga är att tomgången stiger aningens när jag stänger kranen och sjunker när jag öppnar igen?. Kan den få soppa genom bränslemätarslangen? Tomgångsändringen sker ögonblickligen. Jag har inte mätt tomgången men den känns"normal". Det andra problemet är backslaget. Startar med propellern i "friläge" och backslaget i neutral. Drar jag backslagsreglaget framåt distinkt så går det bra. Axeln börjar snurra. Om jag drar reglaget långsamt så stannar motorn? Samma sak om jag lägger ur långsamt. Inga missljud och axeln snurrar lätt o fint. Tacksam för input! Mvh Torsten
×
×
  • Skapa nytt...