Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024

dannepe

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    7
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

7 Neutral

Om dannepe

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Tack så mycket. Kapellet är gjort 2016 enligt lappen som är ditsytt, något som tidigare ägare ordnade.
  2. Och lite svetsa på det. köpte sedan en avgaspackning för att rita av och skära ut en avgasfläns till grenröret. Byggde mig även en liten jigg med den gamla limpan som mall för att veta vart sakerna ska hamna. bygget av grenröret Ska sedan kapslas in i en "låda" som jag håller på att rita lite på. Ungefär så långt jag har kommit hittills. Målet är att få den i sjön senast till semestern runt vecka 28-29, men helst tidigare /Daniel
  3. Köpt på mig en massa saker för konvertering från förgasare till sprut. I höstas så blev det en liten service med oljor filter stift kamrem mm. och en utvändig tvätt med oxalsyra. Även lite bortmontering av förgasare/insug samt limpan innan ställning och kapell åkte upp. Bälgar och impeller blir det att byta i vår/innan den åker ner i sjön hade jag tänkt. Nya sprutet ramlade in runt runt årsskiftet, blev ett Speeduino Dropbear. (ska gå med i SSRS innan jag beger mig ut, haha) Blev att försöka få tag på ett insug till B234F, som har hål för spridare, hittade ett på sävarturbo forum som en kille skulle sälja ink. spjällhus. Blev att fräscha till det lite då det såg lite tråkigt ut. Glasblästrade det hos en vän och klarlackade det sedan med sidenmatt 2k klarlack. Köpte sedan en volvo 850 TPS, då orginal är bara en ON/OFF som behövde en adapter för att passa på spjällhuset (som fått sig lite puts det med). Ritade upp en i fusion360 och 3D printade ut i PETG. Behöver en fuelrail till insuget åxå, köpte mig ett ämne och gjorde hålen mm. Själv. Kvar att göra är små bockade fästen att sätta fast den i insuget med. Fick en turbobantiten/kina BTR av en kompis som bytt ut denna då den inte orkade hålla nere bränsletrycket på hans bil med massa kralliga pumpar, borde inte vara något problem på min lilla sugis tror jag. Dock saknades det ett fäste för att montera den. Ritade upp ett och skar ut i lasern på jobbet samt att en kollega bockade till den (Skruvarna är tillfälliga 😉 ) Sen kommer vi till det här med att försöka få in en bredbandslambda in i limpan... Försökte att få till det med den befintliga, men det här med att svetsa i gjutjärn är inte min starka sida plus att den var ganska muggig inuti. Har påbörjat ett bygge av en ny i 316L som inte är helt klart ännu, håller på att skissa på lådan runt själva grenröret som jag tänkt att skära ut i lasern på jobbet. Men en bit har jag kommit. Började med att bygga en kollektor, ritade upp en fixtur och printade ut för att sätta upp i bandsågen för att få till repeterbarheten på kapen.
  4. Hade tänkt försöka mig på en liten projekttråd för första gången på den ny införskaffade båten. Har tidigare byggt på lite bilar bla. en BMW E34 med M50 och turbo med 767hk/910nm och hjälpt vänner med div. Projekt, men båtar är relativt nytt. Båten i fråga är en Flipper Flash (20fot/6m) med en volvo penta AQ171C (2,5l 16v) och VP290SP drev från -89. Planen är i första skeendet att det ska monteras EFI istället för solexförgasarna som sitter original. Kallstart som inte fungerar, vandrande tomgång och ojämn gång mm. Är några av sakerna som fick bägaren att rinna över. Serva motor och drev med oljor, filter, kamrem, vattenpumpar, bälgar mm. Se över elen i båten som fungerar sådär, vattentemp och oljetryck är nog de ända mätarna som fungerar tex. Montera plotter och ekolod samt fräscha till den i allmänhet. Finns även lite planer på ev. turbo i framtiden, men det är inget som är prio just nu utan att få det och lira bra med nya insprutningen mm till denna säsongen Lite bilder på båten från i höstas. Litet filmklipp på en av dom första turerna med båten (polarn som kör). https://youtu.be/faESgGCflbk
×
×
  • Skapa nytt...