Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024

Kennys

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Kennys

  • Placering
    Kadett
  1. Okej. Men precis den SUZUKI WATER PRESSURE VALVE REPLACEMENT så har jag faktiskt bytt och även båda temp givarna. Men faktiskt igår när vi var ut så höll jag kanske 7-8 knop i ca 10min alltså den fick jobba lite tyngre. Sen drog jag upp den i plan gick i ca 1min sen började den larma/hacka som säger att något är fel. Drog av gas av med tändning, startar direkt går klockrent. Kör hem, en färd på ca en timme och inge bekymmer.
  2. Det är lampan dör kylning. Att den går varm. Sen skriker summern. Vrider jag av tändningen fram och åter så slutar det. Men har kommit fram till att drar jag av gas väldigt försiktig så börjar den inte varna.
  3. Okej det skall jag kolla upp. Termostaten öppnade vid rätt temp. Men jag monterade en ny ändå men blev inte någon skillnad.
  4. Jag har en Evinrude/Suzuki 50hk 4takt - 00. Varje gång jag går ur plan så larmar den för hög temp. Det räcker med att bryta strömmen och vrid igång igen så slutar det larma. Tepgivarna är bytt, instrumentet är bytt. Ger inte några felmeddelande. Någon som har en ide vad det skulle kunna vara?
  5. Igår när jag var ut och körde så började plottern mitt i allt rita rutten men några fasta punkter. Så om jag kör 20nm så ritar den kanske ut 12 punkter och raka streck däremellan. Och det betyder ju att "rutten" går över land, snabbaste vägen. Sträcket har alltid följt båten tidigare. Vad är felet?
×
×
  • Skapa nytt...