Jump to content
Monday 18 October 2021

ruttgar

Medlemmar
  • Content Count

    3
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About ruttgar

  • Rank
    Landkrabba

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. det verkar inte gå att redigera sina inlägg och eftersom ingen annan svarat skriver jag en uppföljning för arkivets skull. det är busenkelt att bara lossa växelväljaren, 4st bult, dra försiktigt rakt ut, stoppa in en mindre magnet så märker man rätt lätt om det är en kona av stål eller ädelmetall som alltså magneten inte kommer vilja fastna på. och ja det är dpa drev
  2. jag är riktigt sugen på en I&P Mira 40, verkar vara en prisvärd modell som skulle passa oss perfekt men jag har inte sett den i verkligheten än. Har aldrig sett en I&P förut tror jag och jag hittar nästan ingen info alls om dom. det jag tror alla undrar är kvaliteten på själva båten, motorer är ju oftast VP kad så det är nog det minsta problemet. vi gillar att lägga i tidigt på våren och ta upp i typ november, har en nimbus 32 idag. är lite orolig för att I&P Mira kanske är tveksamt isolerade? det verkar sällan finnas dieselvärmare i båtarna så det är troligen en svinkall båt att t.ex fira valborg ute på sjön i ? tacksam om någon har erfarenheter av i&P att dela med sig av!
  3. Hej! jag lånar den här tråden lite eftersom jag tror det är passande. Jag har två drev som ser identiska ut med bilderna i tråden, har själv gissat mig till dpA eller dpB. Har ägt båten i två år (nimbus 32 med två ad41b). Problemet jag har är att det ena drevet ska vara renoverat med ny kona och ska ha syntetisk olja(?) det andra har nog bronskona och ska ha mineraloljan(?), bytte aldrig drevolja förra vintern eftersom oljan såg okej ut men mest för att jag inte vet vilken som är vilken. förra ägaren minns inte vilken som är bytt och inte heller drängen som hjälpte han återmontera drevet. visuellt är det helt omöjligt att avgöra vilken som blivit isärplockad sist, så vi kan bara gissa. Finns det något sätt att avgöra vilken som är renoverad? helst utan att plocka isär helt. Eller någon annan lösning? Det hela handlar alltså bara om att jag inte vill hälla i fel olja. MVH!
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy