Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024

jweteambananse

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om jweteambananse

  • Placering
    Kadett

Mina båtar

  • Båtens namn
    Uttern D68 2004, Micore 480sc 2014, Ryds 440gt 1996
  • Bild
  1. Jag kom aldrig åt kontakterna och givaren vid tanken så nöjde mig med att skruva loss panelen med instrumenten och micklade med kontakterna bakom dem. Sedan gick jag igenom kalibreringsstegen i SmartCraft-instrumenten och allting hoppade igång. 🙂 Dock visar inte mätaren speciellt rätt utan kan lätt hoppa upp t.ex. 90 liter när man tankar 40 liter men det kan jag leva med. Alternativet är att gå igenom den mer avancerade kalibreringen där man börjar med Tom tank och sedan fyller 1/5 elle liknande per kalibreringsstegen men då får man ha lite tid på sig vid pumpen. @Sumpan99
  2. Dum fundering kanske men det är inte så att tändningen blivit "felvänd" vid allt pyssel? Så ena tändstiftet får gnista när det andra skulle haft och tvärtom. Med både gnista och så pass mycket bränsle borde den ju gå mer än ett varv på egen hand vid något tillfälle... På en Johnson 50hk 96:a vi hade kunde man prime:a/chocka manuellt med ett litet rött(?) vred på sidan av motorblocket. Vet inte om det ser ut så på din motor men jag kunde få den att gå genom att "gasa" lagom där när mina förgasare var fulla med 5 år gammal ihopkladdad bensin-oljeblandning som inte ville samarbeta. På så vis kunde jag bekräfta att bytet av cdi-box jag gjort precis innan var korrekt och jag fick ge mig på att tömma förgasarna på diverse klet istället. 30 minuter senare gick den som vanligt igen.
  3. Det är en 2004 så den "gamla" modellen. Har hittat tanken och konstaterat att den är rätt väl inplastad förutom ett par mindre hål från motorrummet och fram till tanken. 🙂 Verkar som jag fått igång mätaren ändå. Kopplade ur och i kablarna till tankmätaren och kalibrerade SmartCraft med rätt tankvolym m.m. Vet tyvärr inte om det var kabelmeckandet (glapp) eller kalibreringen (tappade inställningar) som gjorde susen. Hoppas den funkar nu så jag slipper få reda på vilket det var. 😉
  4. Hej! Hittade du tanken? Vår bränslemätare fungerar väldigt sporadiskt så behöver ev. också komma åt givaren för testning/mätning/byte. Hittar man den om man skruvar loss durken mitt i båten, framför motorrummet? /Johan
  5. Hej! Hittade du något elschema? Har precis köpt en D68 och det verkar inte finnas så mycket dokumentation på dom. 😞
×
×
  • Skapa nytt...