Haha, det verkar som det finns en underliggande hatkärlek till Bayliners överlag va.
Båda ser väl omhändertagna ut, rena maskinrum, bra utrustade med bogprop, ankarspel, septitank, vv beredare, nydragen el osv osv osv
fasiken vicka fina svar, uppskattas att ni både läser och svarar mellan raderna.
Ok, jag är med på den stora skillnaden mellan bensin å diesel
Alla 3 verkar vara bra köp
Kad´n känns nyare, piggare, billigare och bättre om jag bara tolkar säljskriften i annonsen, kan det vara så? Fast Kossor sålde in aq 41 rätt hårt och direkt.
Hej,
Novis behöver förklaringar och tips.
Är i köp av bayliner 2556.
Finns ett par alternativ med olika motoruppsättningar.
Alternativ 1;
Volvo DPX 385 Bigblock 7,4L 450h (Är dpx drevet? och bigblock mercruiser V8?, här e jag lite lost, bensinare förmodar jag?)
Alternativ 2;
Volvo penta AQAD41 (200hk) -00
Alternativ 3;
Ny Kad 32 kompressormatad turbodiesel nytt DP drev installerat av varv 07
I övrigt är alla 3 väldigt lika i utrustningsväg och ser väl omhändertagna ut, alla 3 motorer ligger kring 500 gångtimmar. priser 220-250
Fördelar och nackdelar, tips å råd mottages tacksamt
Micke
(om säljarne ser detta så sälj järnet)