Gå till innehåll
fredag 26 april 2024

William96

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    8
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om William96

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Har varit och kollat på min propeller men hittar absolut inga nummer som är instansat i propellern. Det är ett Alpha One drev gen 1 Någon som vet måtten och tum osv?
  2. Har en propeller liggandes, men är det svårt att byta? Det är inget som kan tagit skada på drevet? Jag tänker hur ofta skadas centrumet som navet sitter på?
  3. Jag uppfattade det som att varvtalet fortsatte öka men inget driv. Ska inte ljuga att jag blev rätt ”rädd” så jag drog tillbaka reglaget. Om det nu är vulkningen i navet, hur kollar jag det? Hur fixar jag det? och varför uppstår det? tack
  4. Hej lite uppdatering.. Var idag ute på sjön och lyckades justera så att det går att backa nu.. sen vet jag inte om det är 100% rätt. Har nu också ett annat dilemma som jag inte vet om de kan hänga med justeringen av mikrobrytaren eller bytet av förgasare. När jag drar på över 2/3 delar av full gas så slutar motorn att driva.. den ” kopplar ifrån”.. det kommer inta missljud eller dylikt när det händer.
  5. Okej tack för att du kommenterar, det uppskattas. men så det kan bli så fel att mikroswitchen kan fungera framåt men bakåt så dör båten?
  6. Jag tackar för tipset, jag ska kolla upp detta imorgon.
  7. Hej Gelis. Det stämmer det sitter en brytare men jag bara tänker att den brytaren fungerar väl bara så att den dödar tändningen en millisekund när växeln ska läggas i och det fungerar men har den med att göra att motorn dör vid gas bakåt ? I så fall hur justeras den?
  8. Hej har ett problem med min båtmotor när det ska gasas i backen. Motor: Mercruiser 5,7l V8 260hp Årsmodell 1987 Jag har monterat en ny förgasare på min båt motor då den gamla gärna gjorde att motorn dog av sig själv eller var jäkligt svårstartad. Med den gamla förgasaren gick det i alla fall att gasa i både fram och back växel utan problem. Nu med den nya monterad går det jätte fint på tomgång, stabil tomgång på ca 600RPM. Det går även jätte fint att gasa med tomgången och att köra med fram växeln men just när man har fått i back växeln och ska börja dra tillbaka reglaget så dör motorn. Vad tror ni att problemet kan vara? Ha en fin sommar!
×
×
  • Skapa nytt...