Jump to content
Monday 26 September 2022

jackotto

Medlemmar
  • Content Count

    17
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Neutral

About jackotto

  • Rank
    Kadett

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Felet sätt i växlaren på sjövattensidan, körde igenom med oxalsyra 30 min sen funka det fint😊
  2. Maskinen får vatten genom Skrovgenomföring dock är problemet lös nu:)
  3. Släpper man slangen mellan värmeväxlaren och avgaskröken så kunde jag ganska snabbt konstatera att där flöda som det skulle Villket innebär att där måste va täppt efter avgaskröken, och då är där ju bara avgasbälgen kvar
  4. Oljekylet är de inga problem med det flödar på bra:)
  5. Ja kom fram till det dels pga att maskinen inte blev av men kylvattnet trots ny avgaskrök och dels pga att jag såg när båda maskinerna gick att det "bubbla" nästan dubbelt så mycket från den andra maskinen:)
  6. Givetvis menar jag våtdräkt
  7. Jag tackar för alla tipps och har til 99% hittat felet som är en igensatt avgasbälg, ska på med våtdräkten i Helgen o skruva av belgen
  8. De stämmer bra, oljekylet sitter direkt efter sjövattenfiltert, de e det ändå ja inte kollat än så får göra det ikväll
  9. De är nog det enda jag inte rört
  10. Impeller ink packboxar i sjövattenpumpen är bytt, köpte båten med dålig toppapackning så har gått upp i temp så länge ja ägt😊
  11. Hej som rubriken lyder har ja problem med att min ena maskin går varm Har rengjort värmeväxlare Nytt sjövattenintag Ny avgaskrök Tagit bort termostater Rengjord avlufningsröret mellan turbo och termostathus Det jag lägger märke till är att utsläppet för kölvattnet vid avgaskröken är stekhett därav bytte ja krök då jag fick tipps om att den kunde va igensatt men det utan resultat Motorerna sitter i en saltö 31 med 270 drev
  12. Hej har nyligen blivit ägare till en folkparka 22 med rak axel och aq130, har redan bestämt mig att jag ska byta ut maskinen mot en diesel i vinter men vet inte om jag ska satsa på en md21 eller om jag ska marinkonvertera någon vw diesel, marchar idag 13-14 knop och saktare vill jag absolut inte åka då jag bor längst ner I Skåne med långa sträckor och öppet hav, kort och gott söker jag råd/tips inför motorbytet
  13. Hej och tack för kommentaren, det stämmer där har suttit en aq130 en gång i tiden. Byta motor och/eller bygga om skrovet känns inte som det är ett alternativ för mig, just nu lutar det åt en propp med lite snällare stigning så den orkar varva ut ordentligt
  14. Hej vart o hämtade en selco 18 cabin med en penta MD21, problemet är att ja inte får upp den i planing, vid full gas varvar den bara 3,000 varv vilket ja förstått är ca 1500 varv för lite, min fråga är om det låter som ett propeller problem elr e motorn helt enkelt för klen till denna båt, sitter ett 250 drev tack på förhan
  15. Hej och tack för bra svar, precis va ja hoppas på. Att båten går hårt i sjön kan ja tänka mig me tanke på skroven men i det stora hela känns det som en både stabil och mycket rymlig båt för sin storlek
×
×
  • Create New...