Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024

Golddigger

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    1
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Golddigger

  • Placering
    Landkrabba

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Hej, Är sedan ett år tillbaka nybörjare med motorbåt och det är en del att ta in både under och efter säsong... Har en Aquador 27ht, mercruiser 3.0, bravo 3-drev, årsmodell 2015. Vi, liksom föregående ägare, har lejt ut all service och alla reparationer varje år till renommerade firmor i Stockholmstrakten. Firman som har båten sa nu att det ”fanns olja blandat med vatten i knutbälgen.Vilket innebär att knutbälgen tar in vatten! När det sedan har kommit in vatten så rostar ingående axel i drevet och iom det slipar den axeln ner packboxen på yoke axeln som gör att det börjar läcka in olja i bälgen.” Förstod knappt hälften av orden i den meningen men skall ringa firman imorgon för att lära mig mer men skulle gärna få feedback från kunniga här också För att åtgärda detta föreslås 16700 kr inkl moms för byte bälgar, byte stödlager, byte packbox. Drevet är redan avmonterat. Kostnader kan tillkomma för yokeaxel och knutkors (Ord jag aldrig hört förrän idag :)) 1) är priset någorlunda rimligt? Se bild för spec. 2) om även yokeaxel och knutkors måste bytas, är det stora jobb? 3) har vi bara haft otur eller kunde vi ha undvikit detta på något sätt? Borde man haft föraningar i förra årets service? Den gjordes på en annan firma, men oklart om ”Motorservice” då inkluderade drevservice och då den det året förvarades inomhus kanske drevet aldrig monterades av och då kanske man inte kan se detta? Tack på förhand!
×
×
  • Skapa nytt...