Gå till innehåll
lördag 20 april 2024

Ivanhoe1

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

1 Neutral

Om Ivanhoe1

  • Placering
    Kadett
  1. Ja du har rätt, ska försöka lägga i den imorgon.
  2. Nu har jag testat lite mer medan den står på land. Blåsen är nu hård efter att ha startat upp den, testat stäng och starta några gånger och pumpa där i mellan och den blir fort hård. Lyssna på nedan klipp, hur tycker ni den låter? På sista klippet kan man höra att den går lite upp och ner i varven.
  3. Tack för bra tips! Har börjat om nu på bränslesidan. Märker att jag nu inte kan pumpa blåsan stenhård, rätt säker de gick i fjol. Verkar som jag kan pumpa hur länge som helst utan det händer något (motor avstängd). Har bytt blåsa och kopplat direkt på bränslepumpen samt stoppat ned andra ändan i bensindunken för att utesluta kopplingar men ingen skillnad.
  4. Väcker denna igen då problemet kvarstår. Har i år plockat ned förgasarna igen och rengjort men de såg fina ut. Provade att rycka tändhattarna och den dör om jag drar nedersta hatten. Kollade då komp och den har 8, 8 men 9 på nedersta. Är det normalt eller vad kan skillnaden bero på?
  5. Bra fråga, glömde nämna dem. Har plockat ner och blåst ur dem med tryckluft. Dom såg fina ut inuti men utesluter inte att det kanske kan vara något där ändå.
  6. Hej, Har problem med en Johnson 70hk (-78), den dör vid hastigt gaspådrag. Bytte all bränsleslangar och pump i år, ifjol byttes tändkablar och tändstift men problemet kvarstår. Sjösatte idag och då svarade den som den ska så trodde allt var frid och fröjd men efter lite små puttrande så började det, dör direkt om man hastigt gasar fullt. Smyger man så den får komma igång i egen takt så går det bra och uppe i fart är de inga problem. Problemen börjar ofta när man puttrat runt, den kan även dö då på tomgång. Bifogat är klipp hur den beter sig vid gaspådrag. Alla tips är välkomna och uppskattade.
×
×
  • Skapa nytt...