-
Innehålls Antal
16 -
Gick med
-
Besökte senast
Innehållstyp
Nyheter
Kustkort
Forum
Bloggar
Galleri
Butiken
Köp&Sälj
Allt postat av Kallby
-
Hej okej, hörde enligt tillverkaren att primern var bara att stryka på men när man väl skulle lägga på epoxin så skulle man rugga upp ytan något för bättre vidhäftning.
-
Hej Okej, Men jag har fått rådet av Lefants säljare att jag bör lägga på 4-6 lager Epoxi innan jag sjösätter för bästa skydd, då måste jag ju flytta den fram och tillbaka massor med gånger för att måla överallt där jag inte kommer åt. MVH / T
-
Okej, Körde du T-coat eller Epoxi Primer? Jag är lite nyfiken om den gulnar eller om den håller sig. Hur målade du den? På trailer eller på stöttor? Du har inga bilder? MVH // T
-
Hej Tack för svar, Okej vad spännande. Vad valde du för kulör?
-
Hej alla! Är det någon här på forumet som har erfarenhet av Lefants Vita Epoxi? Jag slipar min båt för fullt just nu för att kunna lägga på epoxi till våren. Vad är era tankar och funderingar? MVH // T
-
Ok, Ja det kan funka. Hur gör du när du ska flytta bak båten igen? Jag ska ju lägga på Epoxi till våren och då måste jag ju flytta båten fram och tillbaka och fram och tillbaka för att komma åt överallt och måla ett par gånger.
-
Ok, räcker det inte med att båten sitter fast i vinschen i trailern? eller tänker jag fel? Trevlig kväll / T
-
Mackey! Vad Hr du för erfarenhet av vit epoxifärg? mvh // T
-
Vad menar du med spärr? jag har tillgång till lite traktorer och div på jobbet som kanske skulle fungera bättre? mvh T
-
Okej, då ska jag se om jag fixar detta! Har ni några erfarenheter av Lefants vita epoxi? Hur blir den med tiden? Funderar på att lägga på en vit epoxi men har läst lite trådar om att den kanske gulnar m.m mvh // T
-
Hej Tack för svar! Vart fäste du i båten? MVH / T
-
Hej Mackey! Tack för att du bidrar med bra tips! Jag ska absolut tänka på detta till våren när jag ska lägga på epoxi. Har du några ytterligare tips på hur jag enklare kan utföra slipningen och målningen? Jag har nämligen båten på trailer. En tanke jag har är att slipa allt jag kommer åt nu och sedan släppa på spännet och försöka rulla bak båten så att jag kommer åt // T
-
Hej på er! Grymt tack för svar! Ja, Tiger Coat är ett alternativ som jag har funderat på, det kanske blir det till slut. Det gör alltså ingenting att jag har slipat igenom gelcoaten på några ställen? Det är ingenting som tar skada när jag väl kletar på epoxi ? MVH // T
-
Hej Jag är ny här på forumet och jag är ny inom båtvärlden då jag har köpt mig en Askeladden 605 explorer. Jag håller på att slipa bort all gammal färg för att sedan epoxibehandla. Jag har först grundat med Lefant Paint Remower och nu slipar jag bort resterande med excenterslip. Efter att jag har fått bort all gammal färg är tanken att lägga på 5-6 lager Lefant Epoxi primer som enligt tillverkaren även fungerar som slutfärg. Nu till mina funderingar eftersom jag är lite osäker på hur vissa saker fungerar. 1. Jag har slipat igenom på vissa ställen, behöver jag åtgärda detta på något vis? (Bifogar bild) 2. Jag ser ett lager bottenfärg som jag tycker känns väldigt hårt. Är detta gelcoat jag slipar bort? (bifogar kort) Hoppas jag kunde formulera mig någorlunda så att det förhoppningsvis någon vänlig själ som kan förklara vad jag egentligen håller på med =) // T
