Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024

juri

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    7
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om juri

  • Placering
    Kadett
  1. Vilken ordning ska jag kolla först, förslag?
  2. Har sprayat multikontakten och koll på bränslesystemet, inget vatten och rena filter. som du skriver så borde det dykt upp felkoder om det varit något strul med EDC’n. Reläerna är värt och testa även om jag upplever det mer bränsle relaterat.
  3. Tack för svar. Inga felkoder kommer upp utan motorn bryter tvärt och dör. Har kollat kabelanslutningen och rengjort. Fler tankar?
  4. Har dubbla KAD300 i min Fairline T40. Till problemet: när jag ska ta upp henne i planing bryter styrbord motor efter ett tag. Startar som den ska direkt efter. Kompressorn jobbar som den ska och även turbon ser fin ut. Ingen felkod utan den klipper bara av. Ingen skit i tanken, har bytt bränslepump, bytt alla givare, filter, slangar, etc… Nu behöver jag mer tankar och idéer om någon annan haft samma problem. Tacksam för all hjälp.
  5. Tack för svar igen, provar i kväll och återkommer:)
  6. Tack för svar! Kompressorn startar och viner vid 1700rpm i friläge. Funderingar jag har är vad som påverkar strömmen så att voltmätaren går ner när kompressorn går i gång för att till slut lösa på säkringen? Generatorn är bytt och ger 14,6V när vi mäter. Oljan i kompressorn är bytt. etc... Återstår magnetventilen som är trasig?
  7. Hej Säkert ett redan uttjatat ämne men jag försöker ändå. Voltmätaren går ner när kompressorn går i och till slut löser säkringen. Uppstår efter att motorn går ner på lägre varvtal efter en tids körning i marchfart. Har lyssnat runt en hel del och bytt generator och automatsäkring, ingen skillnad. Återstår att byta magnetventil alt. varvtalsgivaren. vilket ska jag prova att byta först. Båda kostar runt 5000st kr så här behöver jag er hjälp att spara 5000. Tacksam för hjälp.
×
×
  • Skapa nytt...