MatsH82
Medlemmar-
Innehålls Antal
5 -
Gick med
-
Besökte senast
Innehållstyp
Nyheter
Kustkort
Forum
Bloggar
Galleri
Butiken
Köp&Sälj
Allt postat av MatsH82
-
Hoj kamrater! Vill bara skriva och berätta att jag tillslut fick tag i en packning till min gamla Yamma. Tydligen så är Mariner ett samarbete mellan Yamaha och Mercury och till Mariner från samma årsm som min Yamaha så gick det att få fatt i packning. Den är så gott som identisk och där den inte matchade så var det åt rätt håll:dvs den hade ett ^öra^ för mycket så det var bara att klippa bort.Packningen var av märket QuickSilver. Tänkte det kan hjälpa nån som oxå jagar delar till gamla veteraner. Mvh Mats
- 7 svar
-
- 1
-
-
Packningen är förstärkt med koppar runt cylinderloppen,vet inte hur jag ska få till d riktigt?🤔
-
Nu har jag hört mej för på ett helt gäng olika reservdelsföretag å det verkar kört att få fatt på en topp-packning🤔 Kylmanteln har min bror hjälpt mej å tillverkat en ny av 1mm rostfri plåt.Den som satt på såg ut som man dragit en hagelsmäll i minst tio små hål😄 Visst motorn e gammal men den är ju inte antik!Får lägga tillbaks den gamla topp-packningen å täta så gott d går. Tack för tipsen iaf kamrater!
-
Ok!Då ska jag ringa dom imorgon.Tack för hjälpen!😎👌
-
Hej alla båt/motor kamrater!Har precis registrerat mej på forumet men läst och följt många trådar här i ett antal år.Måste säga att det finns otroligt många duktiga och välvilliga båt/motor ägare i vårt avlånga land,som dessutom är villig att dela med sig av kunskap å erfarenhet.💪🔧 Nu till mitt lilla bekymmer:Var kan man få fatt i topplockspackning å kylmantel till en så gammal rova?Har frågat på några båtfirmer men dom bara skakar på huvudet.Ska jag behöva skrota motorn?Den är jättefint behållen i övrigt ,den har börjat ta in vatten i cylindrarna därav behovet av nya delar. Är en Yamaha 20A 653 Mvh Mats
