Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024

ErikPeter

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    4
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om ErikPeter

  • Placering
    Landkrabba
  1. Håller med, många faktorer spelar in. Det här var igentligen inget test, det föll sig bara att vi tankade samtidigt och då visade sig skillnaden. Glömde skriva att evinruden är den nya generationen G2 som sägs vara 15% snålare en G1. Läste ett franskt test av 150hk , i testet förbrukade mercury 15L Tim och Evinrude G2 12L blandad körning. Mvh
  2. Det var en ren nöjestur, slumpen gjorde att vi tankade fullt samtidigt på utfärden och samma slump när vi åkte hemåt, då reagerade vi lika kompisen och jag, hur det kunde skilja så mycket för vi körde hela resan med högst 100m lucka. Självklar kan det skilja på körsätt, men det är i alla fall en markant skillnad som jag inte tror enbart beror på körsätt. Jag tyckte det var en bra sak att dela med mig om, tekniken går framåt. Därför la jag ut ett inlägg för första gången.
  3. Absolut finns det skillnader på förutsättningar, men det är mycket som är ganska lika, mått och vikt är näst intill samma, båda har Enertia propeller med toppvarv mitt i respektive motorns arbetsområde, två personer i varje båt. Båtarna designade av samma person. Håller med om att det inte är ett exackt test, men skillnaden tycker jag är anmärkningsvärd
  4. Har åkt en tur på mälaren några dagar. Det var två båtar som tankade fullt i Stallarholmen på väg ut och fullt på väg hem. Båda båtarna har kört exakt samma sträcka och samma fart. Blandning från 3 till 30knop. Bella 620dc.Mercury 150 fyrtakt - 2018, Bränsleåtgång 92,7liter. STING 610BR Evinrude 150 tvåtakt 2017 Bränsleåtgång 74,3liter. Känns bra att jag trodde på försäljaren när jag köpte Evinrude.
×
×
  • Skapa nytt...