Har en 6m styrpulpet med en yamaha 115 vars propeller är dags att byta har för tillfället en aluminium och båten går fint med topp på 35 knop och orken att kunna ta lite vikt. Dock funderar jag på stålpropeller, vad skulle för o nackdelar me en sådan va, skulle de vart värt att lägga nåt tusen extra för en sådan propeller eller ska man hålla sig kvar vid aluminium?