Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024

Rasper

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    1

Rasper senast vann den dag 3 Juli 2018

Rasper hade det mest gillade innehållet!

Anseende bland gemenskapen

3 Neutral

Om Rasper

  • Placering
    Kadett
  1. Hej. Är det någon som har koll på hur man kopplar ur den elektroniska förtändningen när man ska grundställa tändningen. Fördelaren har tändmodul. På de 4 & 6 cyl penta skulle man koppla in en shunt som stängde av elektroniska delen men undrar hur man kopplar in den på denna motor? Tacksam för svar //Rasmus.
  2. Hej på er igen. Hittat felet varför den inte startade ibland o gick orent. Det var en glappande kabel från tändmodulen till tändspolen. Fixat den o ställt in tändningen så går den fint igen! //Rasmus.
  3. Hej Tobias ska kolla kablage imorrn. har även fått tips om vatten i bensinen o skulle kunna prova med lös dunk. //Rasmus
  4. Hej. Har problem med min penta V8 7,4 GI-96. Den startar bra för att sedan gå ryckigt o ojämnt på tomgång, det luktar mycket bensin om avgaserna. När man kör en stund med växel i på tomgång så surar den o dör. Startar efter ett par försök, den går ojämnt och ryckigt från tomgång upp till planingsfart. Känns som den sackar o för att sedan tända till o få kraft igen. Motorvarvet kan pendla 100 varv upp o ner när den misständer. När man planar saknar den kraft. Har bytt en trasig lågtryckspump, bränslefilter, tändstift, rotor, fördelare och en glappande tändspole. Så nu startar den och orkar plana men motorn har fortfarande problem. Har inte bytt tändkablarna eller tändmodulen. Tacksam för tips som skulle kunna lösa problem🙏🏻 //Rasmus
×
×
  • Skapa nytt...