Gå till innehåll
tisdag 23 april 2024

Jjalmq

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    3
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Jjalmq

  • Placering
    Landkrabba
  1. Ja precis. Det är vatt Ja precis. Det är vatten i oljan och när jag körde komptest så låg alla cylindrar mellan 155-160psi och det var så jag upptäckte att det kom vatten ur tändstiftshålet på cylinder 2. Det kom även mycket vattenånga ur ventilhusventilationen när motorn var igång. Limpan testtryckte jag innan den monterades.
  2. Det är glykolvatten, tanken töms, jag kör inte motorn! Eftersom det är eftermonterad kylning på den så är packningen mellan limpa ock knä hel den täcker helt enkelt för gångarna mellan limpan och knät. Och den packningen har jag gjort själv och den fungerar alldeles utmärkt på ändra sidan och jag har gjort om den två gånger för att försäkra mig om att det inte är den som strular. Mvh
  3. Hej! Jag har en omc cobra gm 5.0 v8 1986, med slutet kylsystem. Problemet jag har att att det kommer in kylarvatten i cylinder 2, alltså den längst bak på barbord sida, limpor och knän är nybytt och även bytt packningen mellan limpa och knä på barbord sida en extra gång. Symptomen på det hela är att motorn inte varvar över 2500rpm med växel i, men i neutral varvar den jättefint precis som vanligt, är det vattnet i cylindern som kan orsaka detta problem? Vad är det mest troligt att problemet sitter, topplockspackningen, topplock eller spricka i motorblocket? Mvh John-John
×
×
  • Skapa nytt...