Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024

Henals

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    19
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Henals

  • Placering
    Kadett
  1. Ok. Det jag gör är att pumpa in soppa innan start, så flottörnålen ska stängas innan soppan i koppen ska sugas ut i munstycket och in i motorn? då är ju problemet omvänt nu för tidigare fick jag marginellt med soppa i koppen och inte ens då sög munstycket ut nån soppa i motorn....
  2. Koppen fylls utan att soppa går ut i förgasaren in i motorn, istället rinner bensin ut i evakueringskanalerna och torra tändstift... tändstiften borde varit dyngsura
  3. Ett steg närmare på vägen. Förgasaren flödar över nu men genom evakueringshålen på sidan, stiften fortfarande torra så nu kan det ju bara va munstycket kvar att felsöka. Det är ju ett rör , gängat som slutar mitt i förgasaren. I det röret går ett tunt rör som sitter fast högst upp i förgasaren, det är inte gängat utan är fastsatt
  4. Nä det förståss. Det jag inte fattar Ang denna förgasare är att nålen i munstycket sitter fast men så kan det ju va och den ska funka ändå. Trottelnålen har aldrig suttit fast men rört sig trögt. Jag har haft den med till två olika motorreparatörer som inte kan se nått fel med förgasaren men jag sätter mitt hopp till att det ändå va att trottelnålen rört sig trögt.
  5. Jag rengjorde med fotogen. Vet inte om det va rätt medel men känslan är att jag bör ha en vis glidyta på nålen vilket fotogen ger. När jag först provade rengöra med alkohol blev det för mycket friktion och "torrt" så med fotogen löper nålen fint. Provstarta imorn. Tack för hjälp!
  6. på tredje bilden med röda ringen syns att nålen inte trillar ner. De andra bilderna är på munstycket som sitter fast.
  7. Det enda jag kan komma på som är felet är att nålen till flottören verkar fastna lätt. Men munstycket i förgasaren har ett litet rör i sig där soppan går upp och ut i motorn. Det munstycket sitter fast och nålen/röret i munstycket sitter också fast. Men det kanske det ska göra?
  8. Testade med startgas idag och motorn tände fint och gick runt. Tillslut vart det iaf lite blött av soppa i förgasaren men fick inget sug och stiften va torra. En polare som är van med crossmotorcyklar förstod inte riktigt förgasarkonstruktionen på min motor men vi kunde konstatera att nålen/röret som sitter i förgasaren sitter fast och rör sig inte upp och ner.
  9. Hej, jag skrev nog fel tidigare. Flottören i förgasarkoppen funkar fint och flyter i soppa. Men på sidan av förgasaren till gasen sitter en pinne som går till en cylinder som går in i en behållare. När man rör gasen åker den ut och in. Den är torr (ingen bensin) och det är väldigt oljig och skitigt där. gällande munstycket i förgasaren kan jag inte se att den inte funkar
  10. Sorry för bristfällig info. En 89:a Force/chrysler tvåtakt. Tvåcylindrig. Har varken testat sprayflaska eller startgas. Flottören är väldigt smetig av gammal olja, har inte rengjort eller inspekterat där. Nej den flyter icke i bensin nu när du säger det kom jag på. Känslan är att det är väldigt torrt där förutom gamla oljan. Ska kolla så den sitter på rätt sätt också. Tack! tycker personligen inte att det borde va nått med munstycket då jag inte rört det och den är rent.
  11. Motorn en 35hk har stått 3-4 år. Har rengjort allt från dunk till förgasare. Två gånger till och med. Blåst luft i munstycket i förgasaren och känner hur luft strömmar ut i förgasaren och kanaler. Hur jag än chokar gasar pumpar blåsan hård så är stiften snustorra och motorn vill inte starta. Hör hur bensinen porlar i förgasaren. Hur är detta möjligt???
  12. Tack för svar! Ziggemannen du har helt rätt. Jag får ta två nya hål i aktern upp till för att höja isf men har tänkt skaffa ny 2taktare om nått år så jag lugnar mig med ingrepp
  13. Motorn är en Force på 35Hk. Jag tycker det ser rätt bultat ut med 4 bultar, om de hade haft den påhängd med tvingsskruv hade det ändå suttit lågt. Ska undersöka om det går att höja motorn men tror inte det.
  14. Hej. På min Terhi 415 är akterspegeln ca 53cm. Har en långriggad motor på med bultat fäste med power trim. Men kavitationsplattan hamnar ca 3-4cm under akterkölen som syns på bilden. Funderade på om det är xl lång rigg jag har? men då borde den väl suttit ännu lägre? Ska jag fortsätta köra såhär eller förslag på åtgärd mottages tacksamt.
  15. Aha så är det nog ja. Har inte inspekterat dom så noga mer än att de verkar rostat sönder totalt. Är ju dybbelbottnat skrov där det är nått skum mellan skroven så det vore ju väldigt märkligt om det va länshål hakade upp mig på att båten skulle va självlänsande... vilket den är vid det större hålet ovanför men då är det ju ca 10-15cm vatten i båten innan det rinner ut där
×
×
  • Skapa nytt...