Gå till innehåll
fredag 26 april 2024

OscarR

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    3
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om OscarR

  • Placering
    Landkrabba
  1. Hejsan alla och tack för era svar. Jag gjorde så att jag åkte runt halva Södertälje i jakt på en slang, varpå jag hittade en liten på Hydroscand eller vad dom nu heter, och den gick på fint. Drog åt den med en stripe så nu är där tätt och den går hur bra som helst. Då slapp jag ta isär allt hehe, men det kanske man får göra senare iallafall.. Den dagen den sorgen! Trevlig dag!
  2. Tackar för svar. Jo det går, det jobbiga är att lufintaget samt hela den burken sitter iför.. Dom två fögasarna sitter staplade på varandra, sett ovanifrån. Det är den undre förgasaren som behöver ny slang. Jag provade att skarva, den nya slangen är lite för bred i innediameter , så han läcker lite fortfarande men lite mindre. Så det blir väl att ta bort allt iallafall.. :/
  3. Tjenare alla på forumet! Är ny här men har tidigare läst på diverse trådar för att få hjälp och svar, men nu ville jag registrera mig och ställa min egna fråga till er. Det är så här, att jag har en Johnson v4 90hk från 1992, som läcker en del bränsle. Felet har jag redan hittat, det är slangen som går från choken in i förgasaren/na, som verkar ha krympt med åren då den släppt från choken och går inte att trycka tillbaka. Så frågar blir, är det någon som vet ungefär hur bred/tjock den slangen är? Tänkte göra en skarv på det befintliga röret och sen sätta på en snutt rör till upp till själva choken. Jag har sökt upp sprängskisser på motorn men hittade inte riktigt det jag sökte.. Hoppas ni förstår vad jag menar haha! By the way, så är det en sån automatchok, man trycker in nyckeln vid reglaget för att choka motorn.
×
×
  • Skapa nytt...