Gå till innehåll
torsdag 25 juni 2026

Pastoren

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    7
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Pastoren

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

252 profilvisningar
  1. Har en 13x15 fyrblad vad blir det i 3 blad?
  2. Hur smörjer man en vajerstyrning? Var ska men dela o kolla enklast om vajern är sliten osv?
  3. Vad har ni för varvtal på tomgång? Med och utan växel i och storlek på motor.
  4. Propeller till en crescent 495 ht 70hk tohatsu 2 takt. Vilken ska jag välja är ALU som gäller.
  5. Ok. Dom.verkar ju dock va gjorda främst för planande båtar om man läser vad tillverkaren skriver. Finns ju plattor upp till 300 hk. Men tack för svaren är nog inne på o byta propeller. Kanske en turningpoint hustler
  6. Ok. Jag har inte kört någon annan motorbåt men har fått för mig att båten jag har är väldigt platt i skrovet dessutom väger den bara typ 350 kg utan motor. Så det är väl egentligen manövrering jag vill ska bli bättre.. Den driver nått sjukt. Jag är van vid segelbåt på några ton. Någon som provat en sådan hydrofoil fena man sätter på kavitationsplattan? Läste att det kunde motverka propellerns sidokraft. Annars blir det nog en ALU propeller svårt o veta storlek o stigning bara.
  7. Har köpt en motorbåt. Crescent 495ht med en 70hk tohatsu 2 takt. Jag tycker den går för fort på tomgång ca 2.7 - 3 knop. Då har jag ca 700 varv med.växel i och en propulse propeller med lägsta stigningen. Dvs 13x15 fyrblad. Är det normal fart?? Tycker den är väldigt svår att svänga upp på "fel håll" dvs mot rotationen på proppen. Tankar på det? Mvh
×
×
  • Skapa nytt...