Ok. Jag har inte kört någon annan motorbåt men har fått för mig att båten jag har är väldigt platt i skrovet dessutom väger den bara typ 350 kg utan motor. Så det är väl egentligen manövrering jag vill ska bli bättre.. Den driver nått sjukt. Jag är van vid segelbåt på några ton. Någon som provat en sådan hydrofoil fena man sätter på kavitationsplattan? Läste att det kunde motverka propellerns sidokraft. Annars blir det nog en ALU propeller svårt o veta storlek o stigning bara.