Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024

scroll

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    10
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om scroll

  • Placering
    Kadett
  1. Kvaliteten er efter min mening faldet drastisk gennom årene. Dog er motorer blivat mere mere økonomiska i drift. Ellers ser jeg ingen plusser i kvaliteten.
  2. Ang. Charter körning.. funderer på at sejla immigranter ifrån Sverige til Merkel i DE, jeg skal ävan betala MOMS.
  3. Reglerne er ikke entydige... CE forkommer meg i mange tilfælde at skulle angives til HE for Handels Embago.
  4. Aye Aye Göteborg it is then. Nogen som vet om der er muglighet for sänkt Tull + Moms eftersom båten er fyldt 30 år och ikke produceres længere ?
  5. Tack. Jeg vet inte rigtigt hvad jeg skal göre, så det bliver russisk roulette..... skal nok informere om hvad der pågik (midt December)
  6. Ja, det var præcis der mine tanker kredsede, Momsen kan gå til opføring af asylcentre, som siden kan brændes af. Men nu skal vi nok holde focus på emmet her, så ikke admin syntes bølgerne går for højt.. Det jeg ikke fatter är at tolden i bremerhaven siger det er oplikatorisk at indgive CE dok for at få båden frigivet, man samtidigt siger at med T1 "transit" kan jeg sälv hente den og köre til bestämmelses stedet (f.eks sverige). Frågan er så om Tolden snupper båten pga. manglende CE der.. Hvad nu om jeg møder en person på veien fra bremerhaven til Sverige og sælger båten undervejs. Gad vide hvad der så passerer... man gør jo mycket for den man älskar (båten).. og vil ikke at sin älskade bliver gisslan i det CE drama.
  7. JA, det er svarer til transit i en lufthamn... og man skal køre direkt til fortullning i destinations landet. Er skrotobjekt el. tävling genstand for moms ? Skulle evt. kunne säljes videre til andet land ? Hold da helt fest mand, sikke et cirkus....
  8. Hej Tack for alle input. Om båt inføres som en T1 (av en speditør, T1 kann man inte som privat) och modtager ikke er hjemhørende i Landet båten kommer ind til, er der ingen problemr med at få båden ud. Løsningen blev Bremerhaven. Skal komme med imput igen efter modtagelsen.
  9. Jag har blivit erbjuden lasten av en liten motorbåt (Glastron CV-21 1979). Båten måste användas i en privat utställning. Inget intresse för CE-märkning. Men nu har jag sett detta på transportstyrelsens hemsida: Import av icke CE-märkt båtOm båten som ska importeras inte är undantagen från krav på CE-märkning och saknar CE-märkning ska den genomgå en efterkontroll (Post Construction Assessment, PCA) och CE-märkas. Importören måste se till att detta görs före förtullning. Båtar som saknar dokument och märkning som styrker att de uppfyller kraven får inte importeras och ska stoppas av Tullverket. Är det verkligen sant att de tar min båt från mig, och jag kan bara få den levererad om jag CE märker ?
×
×
  • Skapa nytt...