Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024

Danieloberg

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    10
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Danieloberg

  • Placering
    Kadett
  1. Visserligen, få bli på senvintern isf. Ä lite kallt att stå ute å skruva
  2. Finns elektrisk som slår till när man trycker in nyckeln, har visserligen aldrig kollat om den "slår ifrån" choken. Oturligt nog ha man ju hunne tage upp båten nu....
  3. Hej. Köpte mig en Johnson 90hk vro från 1988 i början på sommarn. Monterade motorn och den gick bra några repor tills den en dag helt plötsligt fick högre tomgång (ca 1200) och tvärsjunker och går upp igen. Ungefär som att man vrider av tändningen en snabbis. Av nån udda anledning reagerar inte motorn när man justerar ner tomgången. Har kollat så diverse grejer är åtdraget och har inte hittat nån tjuvluft ÄN iaf, känns som att de är ett elektriskt fel. Mvh Daniel
  4. Finns de verkligen ingen som ha kopplat in en varvräknare utan färdigt kablage?
  5. Hej! Tänkte ta och koppla in en varvräknare men vet inte hur jag ska koppla den. Har sökt massvis här och på google men hittar ingenting. Har även ringt till den lokala Johnsonhandlaren som tyvärr inte kunde svara på min fråga heller. Så då återstår ju bara att starta en ny tråd och hoppas på att nån här inne sitter med kunskap. Har inte sett nått ledigt kontaktstycke eller liknande heller så de känns som att man få dra nytt från motorn om de nu går. Anledningen är ju såklart så jag kan se hur mkt den varvar och ifall den klarar en större propeller Mvh Daniel
  6. Tack för svar å tack för välkomnandet Men tyvärr var det inte den där nippeln, den här sitter underifrån. Men efter att ha lyckats få prata med en mkt trevlig kille på marinshopen så verkade det som att dom ska sitta "fastlimmad" eller liknande Har tyvärr inte hittat den nippeln i nån sprängskiss, hade underlättat förklaringen en massa då Och manualen va faktiskt lite kul, ha letat en massa men inte hittat nått så då har man ju nått att sitta å läsa i regnet "Limmade" iaf fast nippeln med Loctite 270 då de var de enda man hade i närheten så förhoppningsvis är de tätt nu så man kan fortsätta felsökningen om varför den är lite klen i mellanregistret Mvh Danil
  7. Tjena! Nybliven båtägare här! Bytte åt mig en -76 Finnsport 500 med en Stinger 75 från -76 på som går lite klent i mellanregistret. Ger man fullt nästan från botten så tvekar den en ytterst liten stund för att sen komma. Sitter nya stift och förgasarna är nyss rengjorda. Men en fråga till. På mittenförgasaren sitter matningen från bränslepumpen som sen fördelas till dom andra 2, och på flottörhuset sitter de en slanganslutning som bara verkar vara fasttryckt så den sitter ganska dåligt och läker nu (gjorde inte de innan ja rengjorde förgasarna) men finns de nån spec anslutning som brukar sitta där eller ska dom bara vara fasttryckt? Hoppas ni förstår va ja pratar om Mvh
×
×
  • Skapa nytt...