Gå till innehåll
fredag 22 augusti 2025

Claeseman

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    4
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Claeseman

  • Placering
    Landkrabba
  1. Just nu behöver jag inte byta, men då det talas mycket om att aq170 motorn har sina brister och är i klenaste laget och den är ju nästan 40 år så, tänkte mest vara förberädd för byte.. Samla på mig till ett byte om jag kommer över till ett bra pris. Men har väl tittat på en 4,3l V6 men då jag är ganska ny i båtbranschen vet jag inte riktigt vad som passar ihop och hur stor skillnad det är på de olika modellerna och hur mycket som i så fall måste bytas. Och om jag då ska göra en uppdatering vill jag att det blir en uppdatering. Eller så kan jag bara sätta in samma saker som sitter i. //cs
  2. Claeseman

    Byta motor?

    Har idag en fjord holyday 21fot med vp aq170 och vp 250 drev. Detta fungerar så jag står inte och måste byta. Men undrar då om jag skulle byta, vad ska jag byta till? Jag klarar meket själv så tidsmässigt har det ingen betydelse. Men! Ska jag fortsätta på bensinmotorspåret eller är det diesel som gäller? Hur stor skillnad är det på dreven ex mellan mitt 250 och 280 eller liknande, hur långt upp i modellerna bör jag gå för att märka en betydlig skillnad? Vp eller alpha? Motor har jag väl mest tittat på bensin då diesel verkar bli för dyrt... Båten är ju inte värd mer än 50-60kkr, mercury eller volvo eller annat? Utväxlingar på drev kan detta justeras med propeller till fullo? Vad passar min volvo 6 ihop med för olika drev? //cs
  3. Hej Köpte nyss nin första båt. Och trots att jag funderat mycket på vilken båt jag skulle köpa och vilken prisklass så är det inte båten som är dyr i 50 kkr klassen utan vilken utrustning och skick det är på motor o drev då detta annars verkar kunna bli dyrt om det är något som inte är ok. Även gps plotter radio trailer och är värt något...
  4. Hej Hade liknande problem på min atv kunde gå riktigt i ca 20 SEK för att sen börja spotta innan den tvärdog. Efter mycket undersökande el och förgasare och även bytt Cdi löste sig allt med att byta laddregulatorn. Det gick inte att mäta upp något fel på denna när den var borttagen. Men den var kass. Även denna en 97 årsmodell.. Och om jag mins rätt så laddade med trefas ur motorn till laddningsregulatorn ca 40 volt
×
×
  • Skapa nytt...