Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024

linnea2013

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om linnea2013

  • Placering
    Kadett

Profile Information

  • Plats
    Stockholm
  1. På tomgång går motorn "orent" och när jag drog ut tändhatten på första tändstiftet (bakifrån räknat) så hände det ingenting. Dom andra stiften ändrade motorgången. Stiften är nya och det "knäpper" i tändhatten så impulser kommer fram. Jag har inte lyckats få bort stiftet ännu för det krävs en väldigt slimmad nyckel men om vi utgår från att det slår gnistor, vad kan jag då göra? Är det farligt för motorn att dra av tändhatten när motorn varvar lite för att se så det inte bara är problem på tomgång? Tänkte bara om det kan vara ett problem med bränslet? Att den får för lite på tomgång men när spjället öppnas mer kanske den tänder till? Vill fråga här först för jag vill inte riskera att förstöra någonting. Tack för er tid . Med vänlig hälsning
  2. Tack för era tips. Jag hittade en verkstad som fräste limpan igår för 1200kr så nu är den toppen .. Några flisor hade lossnat pga av rost så totalt behövdes det fräsas ner 0,7mm så nu sitter den som den ska och läcker ingenting. Nu har jag upptäckt att 1 av 4 cylindrar troligtvis inte går på tomgång. Men det blir en annan tråd . Tack så länge
  3. Tack för svar .. Är det dyrt ? Hur gör man om båda sidorna är lite ojämna isf? Jag tror inte den slagit sig utan det var liksom små bitar som lossnade med packningen.
  4. Motorn går ojämnt och dör vid gaspådrag. Det visade sig att jag hade ett läckage vid avgaslimpan. Jag har en ny packning och allt är demonterat men det visar sig att ytan inte är jämna i metallen på 2 ställen. Och det är där det läcker... Vet ej vad som hänt och gamla packningsrester är borta, så det är inte det. Finns det någon pasta man kan använda vid sånt här problem eller måste hela limpan bytas? Tacksam för snabbt svar Med vänlig hälsning, Andreas
  5. Jag smällde min sidoruta och framruta på passagerarsidan igår när motorn helt plötsligt inte gick att köra på lågvarv utan bara dog hela tiden så var katastrofen ett faktum . Med sidovinden som låg på så var jag snabbt inne i bryggan vid upptagningsrampen. Det är sjukt svårt att få tag i delar till en så här gammal båt. Jag har hittat en komplett ruta med ram i USA till en maxum 1900 SR -92 och undrar om någon här vet om det är samma rutor på dessa båtar. 1900 SR är en bredare båt men det kanske bara är mittrutan (dörren) som är bredare tänker jag? Höjden är samma på rutorna och längden (från bakkant till mittdörrgångjärnen är oxå samma). Men i bakkanten är det en vinkel som jag inte vet vad 1900:an har. Någon som vet? Någon som kanske har en 1900 från tidigt 90-tal som kan mäta vinkeln, hur många grader chassit har. Tacksam för all hjälp och alla svar
×
×
  • Skapa nytt...